رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

شهر الکترونیک

پس از مطرح شدن مبحث جامعه اطلاعاتی در جهان وتصویب اصول وطرح اجرائی آن در ژنووتونس بحث شهرهای الکترونیک ودولت الکترونیک بسیار جدی تر شده است جامعه جهانی با شعار جامعه اطلاعاتی به دنبال تبیین شهرهای الکترونیکی است در واقع شهر الکترونیکی عبارت است از دسترسی الکترونیکی شهروندان به خدمات سازمانهای شهری به صورت شبانه روزی وهفت روز هفته به شیوه ای قابل ا
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
شهر الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

شهر الکترونیک

مقدمه

پس از مطرح شدن مبحث جامعه اطلاعاتی در جهان وتصویب اصول وطرح اجرائی آن در ژنووتونس بحث شهرهای الکترونیک ودولت الکترونیک بسیار جدی تر شده است. جامعه جهانی با شعار جامعه اطلاعاتی به دنبال تبیین شهرهای الکترونیکی است. در واقع شهر الکترونیکی عبارت است از دسترسی الکترونیکی شهروندان به خدمات سازمانهای شهری به صورت شبانه روزی وهفت روز هفته به شیوه ای قابل اطمینان امن ومحرمانه در این مقاله در قالب چهار بخش به این مسئله می پردازیم:

1) مزایای ومفاهیم شهر الکترونیک

2) مدل شهر الکترونیک

3) شهر الکترونیک درایران

4) دموکراسی الکترونیک

الف- مزایای شهرالکترونیک: این شهرها تفاوت عمده ای با شهرهای سنتی دارند. در این شهرها بسیاری معضلات ومشکلات شهرهای سنتی مانند آلودگی هوا،ترافیک، انتظار در صفوف اماکن خدمات رسانی عمومی،هزینه های زیاد نگهداری وتوسعه سیستم حمل ونقل و بزرگراههای شهری وجود ندارد. شهر الکترونیک از دید یک کاربر سایت است که از آن دسترسی به تمام خدمات شهری ممکن است.

این وب سایت درگاه نامیده میشود.

زمان هایی که با استفاده از امکانات شهرهای الکترونیک برای شهروندان ذخیره می شود را میتون با مطالعه، استراحت، رسیدن به خانواده، تفریح وامور فرهنگی ومذهبی یا هر کار دلخواه دیگری صرف کرد.

در شهرهای الکترونیک انجام کلیه فعالیت های بانکی اداری،تجاری، تفریحی، اطلاعات، علمی، آموزشی ،سیاسی، مسافرتی، درمانی، کاریابی ازطریق اینترنت انجام می شود.

در این شهرها ادارات مجازی هستند که روی اینترنت قرار دارند و تنها با استفاده از آدرس سایت ادارات به آنها دسترسی می توان پیدا کرد. بانکداری الکترونیک یعنی انجام امور بانکی با استفاده از فناوری اطلاعات در این شهر ها رایج است. در ایران نیز برخی فعالیت ها در این زمینه انجام شده است مانند کارت اعتباری، سیستم های خودپرداز و…

دولت الکترونیک:

ارائه خدمات دولتی از طریق اینرنت به شهروندان است. با ایجاد دولت الکترونیک شهروندان به راحتی می توانند با سازمان های دولتی ارتباط برقرار کنند. خدمات دولت الکترونیک معمولا از طریق یک وب سایت واحد صورت می گیرد.

تجارت الکترونیک در این شهرها رایج است. تجارت الکترونیک یعنی انجام امورتجاری از طریق اینترنت.

آموزش الکترونیکی به معنای یادگیری و تحصیل از طریق اینترنت از تسهیلات دیگر این شهرها است.

در این شیوه جدید یک وب سایت نقش مدرسه را بازی می‌کند و دانش آموزان با مراجعه، به وب سایت می توانند به صورت مجازی در کلاس های درس حضور یابند. معلمان از طریق وب سایت مزبور مطالب درسی را ارائه می کنند. فضای حاکم بر کلاس ها فضایی زنده وپویا است.

فعالیت های سیاسی یکی از مهمترین اموری است که افراد در جامعه مبتنی بر دموکراسی به آن می پردازند. در رای گیری الکترونیک، شهروندان به پای صندوق های رای که بر روی اینترنت قرار دارد می روند و کار رای گیری را انجام میدهند.

در شهر الکترونیک بیماران به پزشکان الکترونیکی مراجعه می کنند ونسخه های دارویی خود را از طریق اینترنت از آنها دریافت می کنند.

در شهرهای الکترونیک ما با یک مفهوم جدید روبرو هستیم و آن مفهوم شهروند الکترونیکی است.

شهروند الکترونیک فردی است که با فناوری اطلاعات آشنایی داشته باشد و بتواند از خدمات الکترونیکی یک شهر الکترونیک استفاده کند.

مهمترین مزایای شهر الکترونیک:

1) فراهم آوردن دسترس شبانه روزی به تمام نقاط شهر

2) فراهم آوردن شرایط یادگیری از راه دور

3) ارائه خدمات از طریق اینترنت به مردم

4) ترویج تجارت وداد وستد از طریق اینترنت

5) ارتباط بهتر سازمان ها وارگان های مختلف شهر با یکدیگر

6) کاهش بروکراسی وفساد اداری

7) کاهش ترافیک شهری

مهمترین موانع و مشکلات بالقوه رودروی شهر الکترونیک عبارتند از:

1) عدم سرمایه گذاری لازم جهت به روز آوری اطلاعات و حفاظت از سیستم ها

2) عدم وجود نرم افزارهای لازم ویا عدم کارایی آنها

3) عدم دسترسی مردم به اینترنت

4) از بین رفتن حریم شخصی افراد

5) عدم وجود نیرو متخصص کافی برای اداره شهر الکترونیک

6) آسیب پذیری فرهنگی جامعه به علت ورود فرهنگ های نوین

ب-مدل شهرهای الکترونیک

این مدل از چهار بخش تشکیل شده است

1)زندگی الکترونیک

2) سازمان الکترونیک

3) دولت الکترونیک

5) زیر ساختار الکترونیک

زندگی الکترونیک: شامل چهار جز مهم است

1) آموزش الکترونیک

2) تفریح الکترونیک

3) ارتباطات الکترونیک

4) تراکنش الکترونیک

در سرتاسر جهان سبک زندگی انسان در اثر استفاده از ابزارهای اطلاعاتی تغییر یافته است

e-learning به صورت ایجاد مدارسی و دانشگاه های مجازی و….است.

تفریح الکترونیک شامل تاسیس کتابخانه های مجازی ،خدمات توریست، موزه ها ونمایشگاههای مجازی و… است.

ارتباطات الکترونیک موارد زیر را دربر می گیرد:

پست الکترونیک، چت روم ها. تلفن گویا،سیستم های ATM

تراکنش الکترونیک یعنی نقل و انتقال وجوه مالی برای خرید،دادوستد معاملات از طریق اینترنت

ج-شهرالکترونیک در ایران

مهمترین اقدامات ایران در جهت ایجاد شهر الکترونیک شهر الکترونیک کیش وشهر الکترونیک مشهد می‌باشد.

شهرهای بزرگ ایران با مشکلات عدیده ای مانند ترافیک و آلودگی هوا،توزیع نامناسب خدمات شهری روبرند که فقط با ایجاد شهر الکترونیک قابل حل است. بانکداری الکترونیک در ایران به سرعت د رحال رواج است.

دانشگاه مجازی و مدارس مجازی نیز در حال گسترش می باشند.(1)

د-دموکراسی الکترونی: کاربردشبکه الکترونی برای ایجاد نوع مستقیم تری از دموکراسی برای اتصال فرایند نمایندگی و همه پرسی های حمایتی از طریق شبکه و مناظرات آنلاین برای تصمیم گیری درباره موضوعات سیاسی دولت.

از نظربرخی اندیشمندان انتقادنگر این یک تعریف خوشبینانه است. منافع بازیگران اصلی فضای سایت شامل شرکت های مشترک، نخبگان اجتماعی ودولت ها را باید در نظر گرفت. دموکراسی الکترونی شمشیری اولیه است ومیتواند به اقتدار مردمی و یا عوام فریبی منجر شود. اگر قرار باشد دموکراسی الکترونی در فضای سایب اجرا شود چگونگی بنا کردن ومحدوده به کارگیری آن بسیار مهم است.

باید راهکار خاصی را برای سیاست های رسانه ای ارایه کرد یعنی جلوگیری از انحصار های افقی به معنی اطمینان از این که در هر بازار رقابت و در تعداد بازارهایی که یک کارگزار می تواند وارد شود محدودیت وجود داشته باشد.

جلوگیری از انحصاری شدن عمودی یعنی باید از مالکیت متقابل (cross-ownership) جلوگیری کرد یعنی مالکان محتوا اجازه مالکیت امکانات نقل وانتقال را ندارند.

در این صورت میتوان به گفتمان باز درفضای سایر امیدوار بود.(2)

بحث ونتیجه گیری:

امروزه اینترنت در سراسر جهان به انحناء گوناگون در فرایندهای سیاسی به کار گرفته میشود وتاثیرات مختلفی نیز بر هر یک از کشورهای دنیا دارد.

پژوهش های گوناگون نشان داده اند که تاثیر اینترنت در تمام فرهنگ ها یکسان نیست وعوامل متعددی در تاثیر این تکنولوژی بر کنش سیاسی دخیل اند. اما باید به این موضوع توجه کرد که دیگر نمی توان سیاست را از وب جدا کرد اما یک مساله مهم باقی می ماند و آن این که گمنامی یکی ازویژگی های وب و اینترنت است وممکن است در نهایت منجر به تخلف وفساد افراد خاصه سیاستمداران گردد. لذا به منظور استفاده سیاسی از وب بر محققان لازم است فرضیات تحلیل خود را بشناسد والگوهایی برای کنش سیاسی در اینترنت در سطح طراحی می کنند که در بردارنده طیف وسیعی از کنش های سیاسی در سطح بین المللی باشند.

جهت دریافت فایل شهر الکترونیک لطفا آن را خریداری نمایید


طراحی بانک سئوالات با ASP.NET

111 راه های جمع آوری اطلاعات 1 اینترنت بازدید از سایت های مشابه در این زمینه و الگو برداری از سایت ها 2 کاربران نهائی پرسش از کاربران نهائی در مورد نیاز ها و در خواست ها ی آنها از سایت
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 401 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
طراحی بانک سئوالات با ASP.NET

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

طراحی بانک سئوالات با ASP.NET

1-1-1 راه های جمع آوری اطلاعات:

1- اینترنت: بازدید از سایت های مشابه در این زمینه و الگو برداری از سایت ها

2- کاربران نهائی: پرسش از کاربران نهائی در مورد نیاز ها و در خواست ها ی آنها از سایت

1-1-2 درخواست مشتری:

1- افراد با رمز منحصر به فردی وارد شوند :

به این گونه که هر فرد با یک رمز خاص وارد سایت شود که این کار نیازمند انجام دادن کارهای زیر است:

افتتاح حساب ویژه اینترنتی به این صورت که ما با ریختن پول به این حساب یک شماره فیش به ما داده می شود و ما این شماره فیش را در فرم ثبت نام سایت ذخیره و وارد می کنیم و خود بانک نیز لیستی از کسانی که به این شماره حساب پول واریز کرده اند در data base سایت قرار داده و به محض وارد کردن شماره فیش باعث می شود که آن شماره فیش با شماره فیشی که بانک به ما داده است چک شود و در صورت درست بودن فرد ثبت نام می شود.

2- اطلاعات مربوط به هر بخش جدا جدا نوشته شود:

مثلا بخش های مختلف ریاضی به صورت جدا باشد نظیر بخش احتمال و بخش انتگرال و غیره

3- هر بخش دارای دو قسمت باشد:

  • تستی : سوالات تستی مربوط به هر بخش به صورت مجزا باشد
  • تشریحی : سوالات تشریحی مربوط به هر بخش به صورت مجزا باشد

توجه: با کلیک کردن بر روی هر سوال جواب مربوطه در یک صفحه مجزا ظاهر شود.

4- سوالات متفرقه:

  • تست کنکور های سال قبل
  • سوالات تشریحی سال های قبل
  • تست کنکور های آزمایشی

وغیره.............

5- ارتباط با ما :

اگر یک سری از افراد سوالاتی غیر ازسوالات موجود در سایت داشته باشند با استفاده از خاصیتی که طراحی شده سوال خود را مستقیما با مدیر سایت در میان بگذارد.

انتقادات و پیشنهادات بازدید کننده در این قسمت مستقیما با مدیریت سایت یا سازنده سایت در میان گذاشته می شود.

1-1-3 قسمت هایی که آنالیزگر اضافه کرده است:

1- فروش: فروش نرم افزار های جدید برنامه های آموزشی و بازی های جدید موجود در بازار و لیست تمام کتاب های موجود در مورد ریاضیات و فروش آنها به صورت اینترنتی

به این صورت که با قرارداد بستن با یک کتاب خانه می توانیم لیست تمام کتاب های موجود برای فروش اینترنتی را در سایت فراهم بیاوریم

2- لطیفه و طنز های مربوط به ریاضی: به صورت تست های هوش و بازی و ریاضی

3- اخبار: اخبار جدید در مورد نرم افزار های آموزشی و تکنولوژی جدید مربوط به علم کامپیوتر

1-1-4 نیاز سنجی :

1- شامل درخواست ها و نیاز مندی های صاحب سایت:

نظیر در خواست هایی که برای ساخت سایت مورد استفاده قرار می گیرند که قبلا ذکر شده است

2- شامل نیاز ها و در خواست های بازدید کننده سایت:

  • کار کردن با web page مورد نظر راحت باشد:

بازدید کننده باید بتواند بین صفحات به راحتی جابه جا شوند و نیاز های خود را به راحتی دریافت کنند

  • محیط سایت باید شفاف و رسا باشد:

یعنی موضوعات موجود در سایت به راحتی برای عموم قابل فهم باشد

  • نقشه سایت وجود داشته باشد:

برای پیدا کردن راحت تر قسمت های موجود در سایت و ارتباط با آنها

  • link ها باید مرتبط با موضوع مربوطه باشد:

مثلا زمانی که یک لینک مربوط به احتمال می باشد لینک اتصال دهنده نیز مربوط به احتمال باشد.

  • برا ی عموم و مقاطع مختلف قابل فهم باشد:

یعنی هر بازدید کننده در هر شرایط سنی بتواند به راحتی از امکانات موجود در سایت استفاده کند.

  • دارای لیست سایت های آموزشی مرتبط باشد:

نظیر سایت های آموزشی موجود برای ریاضیات و سایت های مهم جهان در زمینه ریاضی

1-1-5 امکان سنجی :

1- امکانات مورد نیاز برای ساخت سایت :

نظیر برنامه های مورد نیاز برای طراحی صفحات وب و برنامه های جانبی آن

2- باصرفه بودن:

  • سود مربوطه سایت:

نظیر سودی که از این طریق برای صاحب سایت حاصل می شود مانند درآمد از طریق فروش سوالات و نرم افزار ها و کتاب ها و بدست آوردن اعتبار برای صاحب سایت

  • سود مربوطه به کاربر نهایی:

به دست آوردن سوالات بسیار زیاد به صورت یکجا و با هزینه بسیار کم

  • اطلاعات راحت و ساده طبقه بندی و ساده تر قابل دسترسی می باشد
  • اطمینان نسبت به سیستم ، و به دست آوردن راحت تر اطلاعات خود

1-1- 6برنامه نویسی شی گرا

نوع برنامه نویسی به کار رفته برنامه نویسی شی گرا می باشد زیرا خصوصیات یک برنامه نویسی شی گرا را دارا می باشد .

یعنی نگاه کلی به یک چیز و بررسی آن و تجزیه آن مسئله تا جایی که برای ما مفید باشد اساس کار برنامه نویسی شی گرا می باشد.

اجزاء تشکیل دهنده شی:

1- ویژگی هی و خصوصیات

2- رفتار ها و توابع و عملکردها

در برنامه نویسی شی گرایی باید به سه نکته توجه کرد :

1- Encapsolation : سطح دستری

  • Public
  • private
  • protect

2- ارث بری

3- چند ریختی

دید انتزاعی در اشیاءشی گرایی : در اشیاء شی گرایی دید به صورت انتزاعی است یعنی ما به اشیاء به صورت انتزاع نگاه می کنیم و صفات و خصوصیات شی را تا آنجایی که لازم داریم بیرون می آوریم.

برای تجزیه و تحلیل یک سیستم باید یک سری مراحل را طی کنیم:

1- جمع آوری اطلاعات

2- نیاز سنجی

3- امکان سنجی

با استفاده از 9 مدل یا نمودار سیستم ما به نرم افزار مورد نظر تبدیل می شود :

1- نمودار use case یا سناریو نگار :

تحقیقات و موضوعات که در فاز شناخت برای سیستم خود جمع آوری کرده ایم را به عنوان سناریو در نظر می گیریم یعنی ما باید سناریو بدست آمده را مدل کنیم .

در use case 3 مولفه اصلی داریم :

1- use case : شامل تمام آن چیز هایی است که درون سیستم قرار دارد از سطح خیلی بالا نگاه می کنیم.

2- Actor :شامل تمام آن چیز هایی است که خارج از سیستم قرار دارد .

3- رابطه ها : ارتباط و رابطه بین use case و Actor را نشان می دهد.

در use case ما زبان کار فرما را مدل می کنیم یعنی همان زبان برنامه نویس .

استفاده کنندگان از use case :

1- مشتریان : مشکلات و یا موضوعاتی را که ما در سناریو نگار به آن توجه نکرده ایم را به ما می گویند چون زبان خودشان است.

2- مهندسین مشاور : استفاده از use case برای طرح دادن و تز دادن

3- آنالیزر ها یا تجزیه کنندگان : منظور خودمان که تحلیلگر هستیم

رابطه ها:

1- رابطه uses : به یک use case اجازه استفاده از عملیات مهیا شده توسط یک use case دیگر را می دهد

-2رابطه include : رابطه ای که در آن یک use case برای تکمیل و ظایف خود به یک یا چند use caseدیگر نیازمند است را رابطه include گویند.

3- رابطه extendey : هنگامی که یک use case بتواند به دو یا چند شکل مختلف اجرا شود و آنگاه ان اشکال مختلف این use case را extend کرده است.

4- رابطه genarlization : هرگاه رابطه u1 یک شکل کلی از رابطه u2 باشد از رابطه فوق استفاده می کنیم

نمودار توالی دو رو دارد : 1- توالی انجام کار ها با کار فرما 2- پیدا کردن object های سیستم

نمودار کالبریشن : نوع مبادره و همکاری بین object ها مشخص می شود و کنترل و تست کردن نمودار

sequence نوع و طریقه همکاری بین object ها

class diagram : یک محل خوب برای پیدا کردن کلاس ها سناریو نگار جریان رخ دادهای سناریو نگار است با نگاهی به اسامی در جریان رخ داد ها به شما اجازه خواهد داد تا بدانید چه تعدادی از کلاس ها وجود دارد و قتی به اسامی نگاه می کنید یکی از چهار حالت زیر است:

1- Actor (عامل) 2- یک کلاس 3- یک صفت از یک کلاس 4- یک اصطلاح که یک عامل کلاس یا صفت نیست با خارج کردن همه این اسامی کلاس ها مشخص می شوند و همچنین می توان object ها را در نمودار sequence یا کالبریشن امتحان کنید به تشابه بین object ها نگاه کنید تا کلاس ها را پیدا کنید .

ما می توانیم یک سری کلاس دیگر را به مدل خود اضافه کنیم:

1- کلاس معمولی یا regular

2- parameterized 3- instantiater 4- utility 5- Meta

Parameterized : یک کلاس پارامتری شده کلاسی است که برای ساختن یک خانواده از کلاس های دیگر استفاده نشده است. مخصوصا یک کلاس پارامتری شده تعداد مرتبی از محفظه است همچنین به عنوان یک الگو شناخته شده است.

Instantiater : کلاس نمونه : یک کلاس نمونه یک کلاس پارامتری شده است که مقادیر واقعی را برای آرگومان ها دارد.

Utility : یک کلاس utility مجموعه ای از عملگر هاست مثلا ممکن است شما تعداد توابع ریاضی داشته باشید که در طول سیستمتان استفاده شده است این توابع می توانند با هم جمع شده و در یک کلاس utiliti قرار داده شوند تا بوسیله کلاس های دیگر سیستم استفاده شوند.

Meta : یک Meta کلاس کلاسی است که در نمونه هایش کلاس ها بیشتر از object ها است.

جهت دریافت فایل طراحی بانک سئوالات با ASP.NET لطفا آن را خریداری نمایید


طراحی سایت آموزش دانشگاه

در این پروژه سعی بر آن داریم که قسمتی از سایت آموزش دانشگاه را طراحی کنیم قبل از هر چیز باید بدانیم چه مطالبی مد نظر می‌باشد از ما خواسته شد ضمن طراح صفاتی برای معرفی کلی دانشگاه و قسمتهای مختلف آن قسمت مربوط به اساتید دانشگاه که شامل اساتید هیئت علمی استاتید تمام وقت و پاره وقت می‌باشد را به نحوی که قابل تفسیر،حذف و اضافه باشند را طراحی کنیم برای
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
طراحی سایت آموزش دانشگاه

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

طراحی سایت آموزش دانشگاه

مقدمه

در این پروژه سعی بر آن داریم که قسمتی از سایت آموزش دانشگاه را طراحی کنیم. قبل از هر چیز باید بدانیم چه مطالبی مد نظر می‌باشد. از ما خواسته شد ضمن طراح صفاتی برای معرفی کلی دانشگاه و قسمتهای مختلف آن قسمت مربوط به اساتید دانشگاه که شامل اساتید هیئت علمی استاتید تمام وقت و پاره وقت می‌باشد را به نحوی که قابل تفسیر،حذف و اضافه باشند را طراحی کنیم. برای این منظور نیاز به آشنایی با یک زبان برنامه نویسی PHP و بانک اطلاعاتی مربوط به آن می‌باشد. چون پروژه بصورت Mysosl را انتخاب کردیم که در فصلهای بعدی مختصرا دلایبل انتخاب این نرم افزار را توضیح خواهیم داد. قبل از شروع به کار باید اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شود که در فصل اول به این موضوع می‌پردایم و سپس دسته بندی اطلاعات جمع آوری شده و در نهایت شروع به کار می‌کنیم تا سایت خود را توسط PHP طراحی کنیم. همچنین برای طراحی این سایت از نرم افزار Dremvever هم استفاده کرده ایم.


فصل اول


مقدمه:

تار جهان گستر (Word wide web) دنیای عجیبی است که تکنولوژی های مربوط به آن، اغلب بدون پشتیبانی کافی، عرضه می‌شوند و کاربران این تکنولوژی ها، همه روزه با واژگان جدیدی بر خورد می‌کنند، که باعث سر در گمی آنها می‌شوند.

برای نمونه می‌توان به رشد نرم افزارهای open source اشاره کرد (برنامه هایی که می‌توان آنها را گسترش داد و یا تغییراتی در ساختار آنها ایجاد کرد.) متداولترین این برنامه ها، سیستم عامل Unix، و به طور خاص Linux، می‌باشد. این برنامه ها، با وجود ثبات و پایداری و دارای یک مشکل بزرگ می‌باشند و آن دشوار بودن آموختن این برنامه ها می‌باشد. کمبود راهنمایی که به زبان ساده، این برنامه ها را به مبتدیان آموزش دهد، باعث شده است که این دسته از نرم افزارها از جایگاه واقعی خود دور نگاه داشته شوند. PHP، یکی از زبانهای اسکریپتی open source، ابزار مفیدی می‌باشد که تا کنون علی رغم سادگی استفاده از آن، هنوز به طور شایسته از آن استقبال نشده است.

این کتاب شما را برای آموزش زبان PHP راهنمایی خواهد کرد. به عبارت دیگر نه تنها مقدماتی از این زبان را به شما ارائه می‌دهد. بلکه منابعی برای دسترسی به اطلاعات پیشرفته تر را نیز معرفی می‌کند. با استفاده از این کتاب شما دانش کافی برای آغاز به کار ایجاد سایت های دینامیک وب توسط PHP را کسب می‌کنید.

PHP چیست؟

PHP که در ابتدا در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد، مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب می‌آمد . با گسترش قابلیتها و موارد استفاده این زبان، PHP در معنای Hypertext Prprocessor به کار گرفته شد. (عبارت پیش پردازشگر Prprocessor بدین معنی است که PHP، اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان HTML، پردازش می‌کند.

PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده embeded HTML، Cross-Platform، (Server-side)

سمت سرویس دهنده بودن PHP، بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (server) انجام می‌گیرد. یک سرویس دهنده، در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص می‌باشد که صفحات وب در آنجا نگهداری می‌شوند و از آنجا به مرورگر کاربران منتقل می‌شوند. چگونگی انجام این روند، در ادامه این قسمت، توضیح داده می‌شود (به قسمت PHP چگونه کار می‌کند؟ مراجعه کنید)

منظور از Cross-Platform بودن این زبان، این است که بر روی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل O2/2، Macintosh، Windows NT،Unix، اجرا می‌شود. توجه کنید که منظور از این سیستم عاملهایی می‌باشند که بر روی سرویس دهنده نصب می‌شود. PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا می‌باشد، بلکه برای منتقل کردن برنامه های آن از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر احتیاج به تغییرات اندکی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد، بدون احتیاج به هیچ تغییری می‌توانید، یک برنامه به زبان PHP را از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل کنید.

منظور از HtML embeded بودن PHP این است که دستورات این زبان در بین کدهای HTML قرار می‌گیرند. بنابراین برنامه نویسی به زبان PHP کمی پیچیده تر از برنامه نویسی به زبان HTML، به حساب می‌آید.

PHP بر خلاف زبانهای برنامه نویسی (Programming Languages) یک زبان استکریپتی (Scripting Language) می‌باشد. به عبارت دیگر دستورات PHP بعد از رخداد یک رویداد (event) اجرا می‌شوند. این رویدادهای می‌توانند شامل ارسال یک فرم، رفتن به یک URL[1] مشخص و یا موارد دیگر باشند. متداولترین زبان اسکریپتی زبان Java Script می‌باشد که معمولا برای پاسخ به رویدادهای کاربر در مرور گر وب، به کار می‌رود.

تفاوت عمده java Script با PHP در این است که java Script یک تکنولوژی سمت سرویس گیرنده (Client-Side) می‌باشد. زبانهایی مانند java Script یا PHP، تفسیر شونده (inteprted) نامیده می‌شوند. به عبارت دیگر برای اجرا به یک مفسر مانند مرورگر وب احتیاج دارند. اما زبانهای برنامه نویسی مانند C یا Java بعد از ترجمه به زبان ماشین (Compile) به خودی خود قابل اجرا می‌باشند.

به چه دلیلی از PHP استفاده می‌کنیم؟

PHP در مقایسه با تکنولوژی های مشابه برای طراحی یک سایت وب می‌توان به این موارد اشاره کرد: اسکریپت های (Common Gateway CGI (Interface که معمولا به زبان Perl نوشته می‌شوند، (java Script Pages) JSP ، (Active Server Pages) java Script به عنوان یک گزینه جایگزین برای PHP در نظر گرفته نمی شود، زیرا بر خلاف PHP، یک تکنولوژی سمت سرویس گیرنده است و همانند تکنولوژی هایی مانند CGT PHP، نمی تواند یک صفحه HTML را تولید کند

مزیتی که PHP در مقابل HTML دارد این است که HTML یک سیستم محدود به حساب می‌آید و توانایی ایجاد ارتباط متقابل با کاربر را ندارد. کاربران هنگامی که با یک صفحه HTML مواجه می‌شوند، تنها یک وب صفحه ساده را روبروی خود مشاهده می‌کنند که توانایی ایجاد واکنش به اعمال کاربر را ندارد. اما با استفاده از PHP، شما می‌توانید صفحاتی را ایجاد کنید که برای مثال عناصر موجود در صفحه بر اساس سیستم عامل کاربر و یا تاریخ مشاهده صفحه، تنظیم شوند. همچنین PHP می‌تواند با فایل ها یا پایگاههای داده |(Database) ارتباط برقرار کند و بسیاری عملیات دیگر که HTML قادر به انجام به آنها نمی باشد. طراحان صفحات وب، از مدتها پیش به این نتیجه رسیدند که اگر در صفحات خود، فقط ار کدهای HTML استفاده کنند.، باید به طور مرتب آنرا تغییر دهند و اطلاعات آنرا به روز کنند. به همین علت، تکنولوژی هایی مانند CGI از همان آغاز، طرفداران بسیاری پیدا کردند. این تکنولوژی ها به طراحان انی امکان را می‌داد که برنامه هایی ایجاد کنند که به صورت دینامیک، صفحات وب را تولید کنند. همچنین در هنگام ارتباط با یک پایگاه داده، بدون دخالت هر انسانی، صفحات به روز آوری می‌شدند.

بنابراین، سوالی که اکنون به ذهن می‌رسد، این است که به چه علت یک طرح صفحات وب بهتر است که از زبان PHP به جای زبانهایی مانند JSP، ASP، CGL برای طراحی سایت های دینامیک، استفاده کند؟ دلیل اول، سرعت بیشتر PHP چه در برنامه نویسی و ایجاد برنامه هایی به این زبان و چه در اجرا می‌باشد. همچنین PHP برای یادگیری بسیار ساده می‌باشد. و افراد بدون نیاز به زمینه های قبلی در برنامه نویسی و تنها با مطالعه همین یک کتاب، می‌توانند به زبان PHP اسکریپت نویسی کنند. در مقابل احتیاج به دانستن زبانهای VBScript و CGL (که. نیازمند زبانهایی مانند Perl یا C می‌باشد) دارد و هر دو این زبانها، زبانهای کاملی هستند که یادگیری آنها نیز آسان نیست.

دلیل دوم این است که PHP، به صورت اختصاصی، تنها برای ایجاد صفحات دینامیک طراحی شده است. اما Perl VBScriptو یا Java اینگونه نیستند و به همین علت PHP سریعتر و ساده تر از تکنولوژی های جایگزین می‌باشد.

توجه کنید که این صحبتها هزگز بدین معنا نیست که PHP یک زبان کاملتر و با بهتری نسبت به Perl ASP Hava و یا CGL می‌باشد. بلکه ما تنها پیشنهاد می‌کنیم که در زمینه های خاصی مانند آنچه که اشاره شد، از PHP استفاده شود.

PHP چگونه کار می‌کند؟

PHP یک زبان سمت سرویس دهند می‌باشد و این بدین معنی است که کدهای نوشته شده به این زبان در کامپوتر میزبان (HOST) صفحات وب قرار می‌گیرد.

برای مثال، هنگامی که شما به سایت وب www.DMCinsights com می‌روید. Intrent ISP (Service Provider شما درخواست (request) شما را به سرویس دهنده ای که اطلاعات این سایت نگهداری می‌کند، ارسال می‌کند.

در این هنگام سرویس دهنده بعد از خواندن کدهای PHP، آنها را پردازش می‌کند. برای مثال در این مورد PHP به سرویس دهنده فرمان می‌دهد که اطلاعات یک صفحه وب را به صورت برچسبهای HTML به مرورگر شما منتقل کند تصویر زیر بنابراین، PHP یک صفحه HTML را تولید می‌کند.

این نمودار چگونگی ارتباط بین سرویس گیرنده یا کاربر (client)، سرویس دهنده (server) ، مدل PHP را نمایش می‌دهد. در این حالت مدل PHP، برنامه ای است که در سرویس دهنده برای افزایش کارایی آن، قرار گرفته است. تمام تکنولوژی هایی سمت سرویس دهنده (مانند ASP) از چنین مدل طرف ثالثی (tjird- party) برای پردازش اطلاعات و برگرداندن نتایج به سرویس گیرنده، استفاده می‌کنند.

این حالت با هنگامی که صفحه از ابتدا با کدهای HTML طراحی شده باشد. تفاوت دارد. در حالت دوم، تنها یک درخواست به سرویس دهنده ارسال می‌شود و سرویس دهنده نیز اطلاعات HTML موجود را به مرورگر کاربر منتقل می‌کند (تصویر 4- الف) بنابراین، برای مرورگر کاربر تفاوتی بین home.php، home، html وجود ندارد.

اما تفاوت عمده ای بین این دو حالت وجود دارد و آن این است که در حالت اول صفحه به صورت دینامیک توسط سرویس دهنده تولید شده است و برای مثال می‌توان اطلاعات متفاوتی را در روزهای دوشنبه و یا سه شنبه ارائه داد و یا بین حالتی که کاربر قبلا صفحه را مشاهده کرده باشد و یا نکرده باشد، تفاوت قائل شد. بنابراین، هر آنچه PHPانجام می‌دهد در همان سمت سرویس دهنده انجام می‌دهد و سپس اطلاعات مناسب را به سرویس گیرنده منتقل می‌کند.

این نمودار، ارتباط مستقیم بین سرویس گیرنده و سرویس دهنده را در هنگام استفاده از صفحات معمولی HTML نشان می‌دهد. این نمودار را با نمودار ارائه شده در تصویر 3- الف مقایسه کنید. اکنون می‌توانید متوجه شوید که چرا یک صفحه HTML ساده را می‌توانید در کامپیوتر خود نیز مشاهده کنید ولی برای صفحاتی که به صورت دینامیک تولید می‌شوند، احتیاج به یک سرویس دهنده می‌باشد


جهت دریافت فایل طراحی سایت آموزش دانشگاه لطفا آن را خریداری نمایید


طراحی سایت شرکت به سبا

مکاتب الهی ودر راس آنها اسلام انسان ساز را موجودی پویا وکمال طلب می داننداز نظر اسلام انسان در حال تکامل است وجهت گیری او به سوی خدای تبارک وتعالی استویکی از راههای تقرب به ذات اقدسش علم است تحولات چشمگیری که در اثر ورود کامپیوتر واینترنت به عرصه اجتماع در ابعاد مختلف زندگی انسان امروز بوجود آمده هم اکنون به چنان شتابی رسیده که همه ساختارهای عل
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93
طراحی سایت شرکت به سبا

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

طراحی سایت شرکت به سبا

مقدمه :

مکاتب الهی ودر راس آنها اسلام انسان ساز را موجودی پویا وکمال طلب می دانند.از نظر اسلام انسان در حال تکامل است وجهت گیری او به سوی خدای تبارک وتعالی است.ویکی از راههای تقرب به ذات اقدسش علم است.

تحولات چشمگیری که در اثر ورود کامپیوتر واینترنت به عرصه اجتماع در ابعاد مختلف زندگی انسان امروز بوجود آمده هم اکنون به چنان شتابی رسیده که همه ساختارهای علمی اقتصادی فرهنگی واجتماعی را در سراسر جهان با تغییراتی شگرف مواجه کرده است.سرعت وعمق این تحولات به گونه ای بوده که امروزه بقا وتداوم پیشرفت های علمی واقتصادی دنیا به پیشرفت در صنعت عظیم کامپیوتر و فن آوری اطلاعات وابستگی تمام پیدا کرده است.

درچنین شرایطی که همراهی با قافله پر شتاب فن آوری های رایانه ای به امری کلیدی در مسیر توسعه وپیشرفت کشور تبدیل شده لزوم ایجاد تغییر در شیوه های آموزشی و همگام کردن آن با آخرین یافته های علمی ضروری به نظر می رسد.

براین اساس شرکت تعاونی خدمات بهداشتی ودرمانی بهداشت گستر سبحان آرین (به سبا )که یک شرکت خدمات بهداشتی ودرمانی است برآن شد که در جهت به اطلاع رساندن طرح ها وپروژه های تحقیقاتی وبرگزاری دوره های آموزشی خود و ثبت نام از متقاضیان به صورت on line از ما تقاضا کردند که یک سایت پویا برایشان طراحی کنیم.

که بر این اساس متقاضیان بتوانند دراتلاف وقت کمتر وراحتتر در هر کجا که باشند از خدمات جدید وکلاسهای آموزشی جدید بهره مند شوند.

که برای انجام این پروژه از نرم افزار های Frontpage ,Flash ,Swish ,Photoshop برای طراحی سایت واز PHP برای برنامه نویسی و با بانک اطلاعاتی mysql استفاده کردیم.

اهداف واهمیت:

مهمترین هدف این سیستم امکان استفاده کاربران از زمان برگزاری کلاسهای آموزشی وثبت نام به صورت اینترنتی در کمترین زمان وبدون مراجعه به مرکز است.که فرد می تواند لیست تمامی درس ها وقیمت ها را ببیند ودرس مورد نظر را انتخاب کند وبا اعلام شماره فیش بانکی ثبت نام نماید.

هدف دیگر این است که از طریق این سایت می توانند دسترسی به سایت های مفید آموزشی داشته باشند . که اینکار از طریق رفتن به صفحه اخبار می باشد.

وامکان مفید دیگر برای مدیر شرکت ایجاد کردیم وآن این است که مدیر می تواند با وارد کردن user name ,password مورد نظر خود به بانک اطلاعاتی دست یابند واز این طریق لیست تمامی ثبت نام کنندگان وتاریخ ثبت نام واینکه در چه درس های ثبت نام کرده اند را ببیند.

ابزار ها :

در این سیستم از کد نویسی PHP4 برای طراحی وپویا سازی صفحات استفاده شده است. البته در برخی موارد از PHP5 که ورژن جدید این برنامه است استفاده شده است.

و به منظور ذخیره اطلاعات وذخیره بانک ها از بانک اطلاعاتی my sql استفاده شده است.

وطراحی ظاهر صفحات به وسیله نرم افزار Frontpage وکارهای متحرک وساخت بنر متحرک به FLASH , SWISH , Photoshop انجام شده .البته از Photoshop هم برای برش عکس ها وطراحی بنر استفاده شده است.

ساختار کلی سایت :

صفحه اول سایت با نام index.htm تماما با flash طراحی شده است که صفحه اصلی سایت می باشد . واز این صفحه لینک های اصلی شروع می شود .

صفحه اخبار پزشکی ومعرفی شرکت ومعرفی هئیت علمی ومعرفی مدیران صفحات طراحی شده با Frontpage هستند وبرنامه نویسی ندارند.

صفحه آموزش و تمام لینکهای که از آن صفحه انجام می شود همه دارا کدهای php هستند ودر واقع صفحات پویا ی سایت محسوب می شوند.که کاربر از طریق این صفحات می تواند ثبت نام اینترنتی داشته باشد.

ساختار پایان نامه :

در فصل دوم به توضیح ونحوه کار کرد نرم افزارهای مورد استفاده که در مدت پروژه با آنها کار کردیم پرداخته شده . واینکه هر نرم افزار چه ساختاری دارد و چه کارهای با آن انجام میدهند.

در فصل سوم به بررسی ساختار طراحی وپیاده سازی سایت پرداخته شده است.واینکه هر صفحه به وسیله چه نرم افزارهای وهر قسمت ازآن صفحه چگونه ساخته شده است . وتصاویر هر صفحه قسمتی از کدهای مهم برنامه آورده شده است.

ابزارهای مورد استفاده

معرفی نرم افزار Frontpage

ایجاد یک صفحه سایت

در ابتدا باید مشخصات اولیه صفحه را بدانیم اگر بخواهیم یک صفحه با قاب داشته باشیم در این حالت از منوی File زیر منوی New را انتخاب کرده و سپس در سربرگ Frames page مورد نظر را انتخاب می کنیم.

در این صورت با دو پیغام مواجه می شویم:

پیغام اول New page است که در آن یک صفحه جدید در مکان مورد نظر باز می کند و دومی Set initial page در قسمت باز شده آدرس صفحه و یا تصویر مورد نظر را مشخص کرده و در صورتی که بخواهیم بدون قاب باشد در این صورت مثل قبل از منوی File زیر منوی New را انتخاب کرده سپس در سربرگ Genereal مدل Normal page را انتخاب می کنیم.

کار بعدی که انجام می دهیم انتخاب background مناسب می باشد این کار به صورت زیر انجام می شود:

ابتدا کلیک راست کرده گزینه background را انتخاب می کنیم سپس قسمت background را انتخاب کرده رنگ زمینه را انتخاب می کنیم برای تمام صفحات همین کار را می کنیم برای تغییر و انتخاب فونت دلخواه نیز به همین صورت راست کلیک کرده و گزینه فونت را انتخاب می کنیم.

عمل بعدی ساختن کلید می باشد که به چند صورت صورت می گیرد:

یکی با استفاده از hover button که به این صورت است: از منوی بالای صفحه گزینه insert سپس گزینه Componet و بعد از آن گزینه button hover را انتخاب می کنیم و تنظیمات لازم را انجام می دهیم. روش دیگر برای ساخت کلید در فرانت پیج به این صورت است که یک نوشته یا یک شکل داخل یکی از صفحات خود می آوریم و آن را انتخاب می کنیم بعد انتخاب شکل یا نوشته روی آن راست کلیک می کنیم و گزینه Hyperlink را انتخاب می کنیم سپس با دادن آدرس مناسب آن را به صفحه مورد نظر لینک می کنیم.

معمولا در صفحات وب خود مایلیم از عکس ها و فیلم های متنوع استفاده کنیم و آوردن عکس و فیلم از نرم افزارهای دیگر چند روش دارد و ما روشی را که در آن کار کرده ایم را شرح می دهیم.

برای اینکه یک عکس را از یک محیط به محیط دیگر بیاوریم لازم است که آن را به سایز دلخواه در آوریم. که این مورد با استفاده از نرم ا فزار Fotoshop صورت می گیرد که توضیحات بیشتر را در این رابطه به فصل بعدی واگذار می کنیم.

روش اول به صورت زیر می باشد ابتدا عکس را که در یک محیط انتخاب می کنیم و یا عمل کپی کردن و آمدن به صفحه وب و انجام عمل paste عکس مورد نظر را انتقال می دهیم.

روش بعدی که می توانیم یک عکس را به محیط فرانت پیج می آوریم این است که از منوی بالای صفحه گزینه insert را انتخاب می کنیم منوی دیگری باز می شود که از میان آنها گزینه picture را انتخاب می کنیم این گزینه دو حالت دارد که ما گزینه ای که From file می باشد را انتخاب می کنیم که در آن آدرس عکس مورد نظر از ما خواسته می شود با انجام این کار عکس مورد نظر در مکانی که انتخاب کرده ایم منتقل می شود.

باید این نکته را به خاطر داشت که ا گر بخواهیم عکس ما در مکان خاصی قرار بگیرد باید از جدول استفاده کنیم به این صورت که از آیکون های بالای صفحه روی شکل جدول کلیک می کنیم و اندازه جدولی را که می خواهیم وارد می آوریم و بسته به تنظیماتی که مدنظر ماست به جدول فرم می دهیم یعنی یک خانه از جدول را کوچکتر یا بزرگتر می کنیم.

ساختن صفحه وب با استفاده از الگو:‌

الگوهای سایتهای وب پیش ساخته ای است که می توان آنها را تغییر داد.

طریقه ساخت بصورت زیر می باشد:

از منوی فایل New را انتخاب می کنیم سپس گزینه Customer support web را انتخاب می کنیم ، فرانت پیج از الگوی وب پشتیبانی مشتریان استفاده می کند و بر مبنای آن یک سایت وب جدید را می سازد.

ایجاد جدول (Table)

از منوی Table زیر منویInsert و سپس Table را انتخاب کرده در پنجره باز شده می توان تعداد ستونها و تعداد سطرهای مورد دلخواه و فاصله ستونها و سطرهای جدول از همدیگر و مکان قرار گرفتن جدول و همچنین تقسیم کردن خانه های جدول به سطر و ستونهای دلخواه و تغییر دادن اندازه حاشیه و ارتفاع سلولهای جدول و ….. استفاده کرده ایم.

اگر بخواهیم بعد از ایجاد جدول در آن تغییری بوجود بیاوریم می توانیم با کلیک راست روی جدول و انتخاب گزینه Properties Table رنگ جدول ، رنگ پیش زمینه جدول، سایز خطها را تغییر داد. البته اگر بخواهیم به یک سلول جدول سطر یا ستونی اضافه کنیم می توان انتخاب آن خانه و کلیک راست کردن بر روی آن و انتخاب گزینه Insert Row یا Insert clos و با وارد کردن تعداد مورد نظر در باکس باز شده ایجاد کرد و یا حتی می توان دو سلول جدول را یکی کرد برای اینکار با بلوک کردن خانه های مورد نظر و کلیک راست بر روی آنها و انتخاب گزینه Merge cells می توان اینکار را انجام داد.

با انتخاب زیر فهرست page setup از منوی File می توان در باکس مربوطه برای جدول خود Margine Header - Footer را تعریف کرد و یا حتی می توان با انتخاب گزینه draw table از منوی Table می توان نسبت به ا عمال زیر اقدام کرد:

کشیدن خطوط یا اضافه کردن سطر یا ستون به جدول با استفاده از draw table یا گزینه مداد- پاک کردن خطوط با استفاده از - eraser تقسیم کردن هر سلول جدول به تعداد سطرها و ستونهای دلخواه (split cell)- فشرده کردن سلول های جدول نوع قرار گرفتن متن در جدول – ازدیاد طبقات جدول …….

اگر بخواهیم خط های جدول یا border های آن مشخص نباشد به روش زیر عمل می کنیم.

در این حالت خط های جدول وجود دارند ولی دیده نمی شوند. ابتدا روی جدول کلیک راست کرده و گزینه Properties Table را انتخاب می کنیم و تنظیمات مربوط به جدول را از جمله رنگ زمینه و حاشیه را انجام می دهیم.

سپس در قسمت border گزینه size را صفر می کنیم که در این صورت خطهای جدول حذف می شوند و اگر عدد دیگری وارد کنیم قطر این خطوط را نشان می دهد.

بهبود سایت با استفاده از تصویر

ما برای جلب توجه بینندگان گاهی اوقات مجبور به استفاده از تصاویر هستیم. با استفاده از Frontpage می توان عناصر مختلف گرافیکی نظیر قطعات هنری (clip art) فایلها تصویری و …. را در صفحه جای داد. استفاده از سمبل ها نیز در تحقق این امر به ما کمک می کند.

الف ) زیر فهرست symbol

از منوی insert گزینه symbol را انتخاب و در باکس مربوطه در قسمت مورد نظر سمبل خود را انتخاب و سپس Insert می کنیم.

ب ) زیر فهرست picture

از منوی Insert زیر منوی picture را انتخاب و در باکس مربوطه آدرس عکس را وارد کرده، باکس مربوطه شامل قسمت Form file , clip art می باشد که بسته به نوع انتخاب ما مبنی بر اینکه از عکسهای پیش فرض محیط (استفاده از قاب عملیاتی Insert clip art در استفاده از قطعات هنری معمولی ) استفاده کنیم یا از بانکی دیگر حاوی تصاویر گرافیکی دلخواه در زمینه طراحی سایتهای وب به ترتیب قسمتهای بالا را انتخاب می کنیم.

جهت ویرایش تصاویر می توان از میله ابزار pictures استفاده نمود.

ابتدا با استفاده از دکمه Insert picture format file در باکس picture عکس مورد نظر را انتخاب و سپس روی عکس کلیک می کنیم تا انتخاب شود. در این حالت میله ابزار picture فعال است و می توان ویرایش را شروع کرد. از دکمه Tect برای ایجاد یک جعبه متن در محدوده تصویر استفاده می شود. از دکمه Auto thumbnial برای ایجاد یک نسخه کوچکتر استفاده می شود.

از دکمه هایsend backward و Forward bring , position absolutely برای کنترل موقعیت تصویر در ارتباط با عناصر دیگر صفحه استفاده می شود. از دکمه های Rotate و Rotate right و flip horizontalو flip vertical برای چرخاندن و یا معکوس کردن تصاویر استفاده می شود.

از دکمه های More contrasrt و More brightness و Less brighness برای افزایش و یا کاهش روشنایی و یا تضاد تصویر انتخاب شده استفاده می شود. از دکمه corp برای بریدن تصویر از دکمه Bevel برای برجسته کردن لبه های تصویر از دکمه Resample برای اصلاح موقعیت تصویر استفاده می شود.

جهت ویرایش متن می توان از میله ابزار Word art استفاده نمود. انواع فونتها با رنگهای مختلف در باکس Wordart gallery می تواند ما را در تحقق این امر یاری رساند.

جهت دریافت فایل طراحی سایت شرکت به سبا لطفا آن را خریداری نمایید


طراحی و ساخت سایت خبری دانشگاه با ASP

عنوان این پروژه تهیه سایت خبری یک سازمان بر روی وب میباشد هدف آن اطلاع رسانی تازه های کامپیوتر و تکنولوژی که هر عضوی توانایی ثبت و مطالعه خبر را دارد میباشد در این سایت افراد میتوانند خبرهای مورد نظر خود را مطالعه کنند و اشخاص میتوانند با عضویت در سایت خبرهای مورد نظر خود را گروه بندی نموده و در بانک خبرها ثبت نمایند و افراد بر اساس گروه خبر
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88
طراحی و ساخت سایت خبری دانشگاه با ASP

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

طراحی و ساخت سایت خبری دانشگاه با ASP

فهرست

چکیده

مقدمه

فصل اول - مقدمه ای بر برنامه های استفاده شده ....................................6

1 1 استفاده از بانک اطلاعاتی Access ...............................7

1 2 استفاده از سیستم DSN ............................................12

1 3 آشنایی با ساختار زبان VBScript ................................13

1 4 ارتباط بانک اطلاعاتی و ASP ......................................15

1 5 اجرای صفحات ASP ................................................19

1 6 آشنایی با ASP .........................................................23

فصل دوم شرح و ساختار کلی سایت خبری .......................................31

چکیده

عنوان این پروژه تهیه سایت خبری یک سازمان بر روی وب میباشد.

هدف آن اطلاع رسانی تازه های کامپیوتر و تکنولوژی که هر عضوی توانایی ثبت و مطالعه خبر را دارد میباشد.

در این سایت افراد میتوانند خبرهای مورد نظر خود را مطالعه کنند و اشخاص میتوانند با عضویت در سایت خبرهای مورد نظر خود را گروه بندی نموده و در بانک خبرها ثبت نمایند و افراد بر اساس گروه خبری وارد بخش خبر مورد علاقه خود شده و خبرهای آن گروه را مطالعه نمایند.

تکنولوژی وب در پی برآورده سازی نیازهای گوناگون سیستم های مختلف مبننی بر وب، همچون بانک های اطلاعاتی، می باشد. تکنیک های مختلفی در زمینه رفع این نیازمندیها وجود دارند و بکار گرفته می شوند. این تکنیک ها به دو دسته تکنیک های سمت مشتری و تکنیک های سمت سرویس دهنده تقسیم می شوند.

یکی از تکنیک های سمت سرویس دهنده، ASP می باشد. ASP روش جدیدی جهت ایجاد صفحات پویا با قابلیت دسترسی به اطلاعات می باشد. برای پردازش صفحه ASP از ماشینی به نام WebServer استفاده می شود. این ماشین صفحه ASP را قبل از ارسال، به صفحه HTML معمولی تبدیل می نماید.

در این مستندات ابتدا توضیح مختصری از تکنولوژی های بکارگرفته شده آمده است. در ادامه به معرفی ASP و تشریح کاربرد این تکنیک جهت ایجاد این سایت پرداخته می شود. در پایان رهنمودهایی جهت انتخاب تکنولوژی صحیح ایجاد وب ارائه شده است.

مقدمه

عمومیت اینترنت اهمیت آشنایی با تکنولوژیهای جدید در این زمینه را افزایش داده است. یک برنامه نویس اینترنت در دنیای امروز با انتخاب ها و نکات جدید بسیاری روبرو می باشند که انتخاب تکنولوژی مناسب را مشکل می کند.

ایجاد صفحات وب با ارائه صفحاتی شامل نکات برجسته علمی و تبلیغاتی شروع شد. این صفحات معمولا حاوی اطلاعات کوتاهی به صورت ایستا بودند. تکنیکهای ساده جهت ایجاد این صفحات به کار می رفت. فقط چند سال قبل ساخت صفحات وب به تخصص کمی در مورد کار با زبان ایجاد فرامتن نیازمند بود. این صفحات در ویرایشگرهای متنی ساده ایجاد می شد. ولی با پیشرفت اینترنت و همگانی شدن استفاده از آن، زمینه های اطلاعاتی جدیدی مطرح شد و لزوم پوشش حجم وسیعی از اطلاعات بوجود آمد که تکنیک های اولیه جوابگوی این نیازها نبودند.

توسعه اینترنت در چند سال گذشته از صفحات با محتوای ثابت به سمت صفحات با محتوای پویا حرکت کرده است. این پویایی در هر دو جنبه ایجاد و نمایش صفحات وجود دارد. ایجاد کننده های صفحات وب جهت کاستن عملیات ایجاد و تغییر صفحات به دنبال استفاده از تکنیک هائی جهت ایجاد پویایی صفحات می باشد. در این پروژه به ارائه برخی از این تکنیک ها می پردازیم.

فصل اول

تکنولوژی های بکار گرفته شده

  • · استفاده از بانک اطلاعاتی Access
  • · استفاده از سیستم DSN
  • · آشنایی با ساختار زبان VBScript
  • · ارتباط بانک اطلاعاتی و ASP
  • · اجرای صفحات ASP
  • آشنایی با ASP

استفاده از بانک اطلاعاتی Access

استفاده از بانک های اطلاعاتی

یک روش برای در دسترس قرار دادن اطلاعات استفاده از بانک های اطلاعاتی میباشد. بانک های اطلاعاتی برای ذخیره مقادیر عظیمی از اطلاعات طراحی شده اند. بانک های اطلاعاتی تجارتی زیادی مثل Access، Microsoft SQL، Oracle و Informix در دسترس قرار دارند.

خواندن و تغییر دادن محتویات یک بانک اطلاعاتی از طریق یک صفحة ASP کاری ممکن می باشد. این یکی از کارهای سودمند و جالب Active Server Page می باشد.

پایگاه داده های رابطه ای چیستند؟

مفیدترین ویژگی Active server ها توانایی آنها در ارتباط ساده یک صفحة ASP با یک بانک اطلاعاتی می باشد.

تعداد زیادی برنامه های بانک اطلاعاتی تجارتی محبوب در دسترس می باشند مثل Microsoft Access، که در داخل برنامه Office قرار دارد، Microsoft SQL-server، Oracle، Informix، DB2 و برنامه های دیگر. از آنجایی که ASP از تکنولوژی مایکروسافت استفاده می کند، بانک اطلاعاتی مایکروسافت بیشتر با آن مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید از بانک اطلاعاتی غیر مایکروسافتی مثل Oracle با آن استفاده نمایید.

هدف اولیه از یک بانک اطلاعاتی ذخیره اطلاعات می باشد. اگرچه هر سیستم بانک اطلاعاتی ممکن است ریزه کاریهای مختص به خود را داشته باشد، اما همة بانک اطلاعاتی از جداول برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند.

یک جدول، که دارای سطر و ستون به شکل یک ماتریس می باشد، مانند یک انبار برای قرار گرفتن نمونه هایی از objectها استفاده می شود. ستونهای یک جدول خصوصیات object را تشریح می کنند، در حالی که سطر یک نمونة منحصر به فرد از object می باشد. به سطرها در جدول بانک اطلاعاتی اصطلاحا رکورد گفته می شود، و به ستونها نیز اصطلاحا فیلد گفته می شود.

بانک های اطلاعاتی می توانند شامل چندین جدول بانک اطلاعاتی باشند، و معمولا هر جدول بانک اطلاعاتی یک object منفرد را نشان می دهد.

سیستمهای بانک اطلاعاتی تک فایلی ( flat-file )، جدولهای وابسته را با یکدیگر و در داخل جدول بزرگتر ادغام می نمایند.

بانک اطلاعاتی تک فایلی به ندرت امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا داده های غیر ضروری در داخل آنها به صورت تکراری وجود دارد. برای پاک کردن این اطلاعات تکراری، از یک فرآیند به نام نرمال سازی استفاده می کنیم. بانک اطلاعاتی نرمال سازی شده شامل هیچ دادة تکراری نمی باشد. بانک اطلاعاتی flat-file حدود سه سال قبل با بانک های اطلاعاتی رابطه ای جایگزین شدند، که عملا استاندارد حال حاضر می باشند. وقتی جداول بانک اطلاعاتی با استفاده از بانک های اطلاعاتی رابطه ای طراحی می شوند، به خاطر داشته باشید که هر object منحصر به فرد را با واسطه یا بی واسطه، در جدول بانک اطلاعاتی مختص به خودش نشان می دهد.

چرا از بانک اطلاعاتی استفاده می شود؟

بانک های اطلاعاتی، مانند فایل های متنی، cookie ها، و شئ های session و Application دارای زمان و مکان مختص به خودشان می باشند. اگر نیاز به ذخیره مقدار زیادی از اطلاعات در یک دوره طولانی از زمان را دارید، بانک های اطلاعاتی یکی از بهترین راه حلها می باشند. یکی از شاخه های اصلی در علم کامپیوتر اختصاص به مطالعه طراحی بانک اطلاعاتی کارآمد می باشد. با داشتن جستجوهای قدرتمند در داخل سیستم های بانک اطلاعاتی، یک بانک اطلاعاتی مؤثرترین و کارآمدترین متد ذخیره اطلاعات می باشد.

با این وجود، بانک اطلاعاتی دارای نقاط ضعفی نیز می باشد. اتصال به یک بانک اطلاعاتی از طریق یک صفحه ASP کار پرخرجی می باشد. خواندن محتویات فایل متنی و یا یک cookie، زمان خیلی کمتری را از اتصال به یک بانک اطلاعاتی و دریافت اطلاعات از جداول بانک اطلاعاتی می گیرد. به همین دلیل، بانک های اطلاعاتی همیشه بهترین راه حل نیستند.

بانک های اطلاعاتی فقط برای انجام یک کار طراحی شده اند: ذخیره داده ها. به همین دلیل بانک های اطلاعاتی برای ذخیره و بازیابی اطلاعات فوق العاده مناسب می باشند. بانک های اطلاعاتی ظرفیت ذخیره مقادیر زیادی از اطلاعات را دارند. برخی از بزرگترین بانک های اطلاعاتی دنیا شامل چندین ترا بایت می باشند ( یک ترابایت برابر 1000 گیگا بایت، یا 1000000 مگا بایت می باشد )!

یکی دیگر از ویژگیهای خوب استفاده از بانک های اطلاعاتی از طریق یک صفحة ASP این است که تعداد زیادی از نرم افزارهای موجود از بانک های اطلاعاتی برای ذخیره کردن اطلاعات استفاده می کنند. با استفاده از بانک های اطلاعاتی از طریق صفحات ASP، می توانید با نرم افزارهای موجود ارتباط برقرار کنید و داده هایش را به صورت online دریافت کنید.

ساخت بانک اطلاعاتی

حال که در مورد مبانی بانک های اطلاعاتی بحث کردیم، وقتش رسیده است که کار کردن با آنها را شروع کنیم! در ادامه چگونگی ایجاد یک بانک اطلاعاتی با استفاده از Microsoft Access 2000 و سپس پرس و جو از این بانک اطلاعاتی از طریق یک صفحة ASP را خواهیم دید.

قبل از آنکه بانک اطلاعاتی خود را بسازید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع از اطلاعاتی را می خواهید ذخیره نمایید. تصور کنید که قصد ذخیره کردن یک صفحة وب را دارید که اطلاعات مربوط به دوستانتان و علاقه مندیهایشان را ذخیره می کند. برای این مثال، یک جدول به نام itinput که شامل ستونهای زیر می باشد بسازید:

  • Username
  • Password
  • Fname
  • Lname
  • Sex
  • Degree

برای ایجاد چنین جدولی با استفاده از Access 2000، کار را با اجرای Access شروع کنید. یک dialog box ظاهر می شود، که از شما می پرسد که آیا قصد ایجاد یک بانک اطلاعاتی جدید را دارید، یا یک فایل موجود را باز می کنید. گزینة Blank Access Database را انتخاب کنید.

از شما بلافاصله درخواست یک نام فایل برای بانک اطلاعاتی جدیدتان می شود و همچنین مکانی که فایل بانک اطلاعاتی باید در آن ذخیره شود پرسیده می شود. فایل بانک اطلاعاتی را itpr.mdb بنامید و آن را در پوشة My Document قرار دهید. در این لحظه، باید سه گزینه را مشاهده نمایید: Create table in Design view، Create table by using wizard، Create table by entering data. گزینة Create table in Design view را انتخاب کنید.

اکنون باید یک ماتریس با سه ستون و چندین سطر را مشاهده نمایید. برای شروع ابتدا ستون Name را به جدول itinput اضافه کنید. این ستون در داخل Field Name وارد می شود. سپس، Data Type را انتخاب نمایید. از آنجایی که در داخل ستون Name رشته هایی را وارد می کنید، نوع دادة متنی را انتخاب کنید. اگر قصد وارد کردن توضیحاتی دربارة این ستون دارید، این عمل را می توانید با استفاده از ستون Description ماتریس انجام دهید.

جهت دریافت فایل طراحی و ساخت سایت خبری دانشگاه با ASP لطفا آن را خریداری نمایید


دیوار آتش مبتنی بر سیستم عامل لینوکس

تأمین امنیت شبکه، بخش حساسی از وظایف هر مدیر شبکه محسوب می‎شود از آنجاییکه ممکن است محافظت های متفاوتی موردنیاز باشد، لذا مکانیزم های گوناگونی هم برای تأمین امنیت در شبکه وجود دارد یکی از این مکانیزم ها استفاده از دیوار آتش می‎باشد مدیر شبکه باید درک بالایی از انواع دیوار آتش، نقاط قوت و ضعف هر نوع، حملات تهدید کنندة هر نوع، معماری های دیوار آتش،
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 289 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98
دیوار آتش مبتنی بر سیستم عامل لینوکس

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

دیوار آتش مبتنی بر سیستم عامل لینوکس

فهرست مطالب

فهرست مطالب....................................................................................................... 3

فهرست شکل ها.................................................................................................... 9

فهرست جدول ها................................................................................................... 11

چکیده (فارسی)...................................................................................................... 12

فصل اول: دیوارهای آتش شبکه.......................................................................... 13

1-1 : مقدمه................................................................................................. 14

1-2 : یک دیوار آتش چیست؟...................................................................... 15

1-3 : دیوارهای آتش چه کاری انجام می دهند؟........................................ 16

1-3-1 : اثرات مثبت........................................................................... 16

1-3-2 : اثرات منفی........................................................................... 17

1-4 : دیوارهای آتش، چه کارهایی را نمی توانند انجام دهند؟................... 18

1-5 : چگونه دیوارهای آتش عمل می‌کنند؟................................................. 20

1-6 : انواع دیوارهای آتش.......................................................................... 21

1-6-1 : فیلتر کردن بسته.................................................................. 22

1-6-1-1 : نقاط قوت............................................................... 24

1-6-1-2 : نقاط ضعف............................................................ 25

1-6-2 : بازرسی هوشمند بسته........................................................ 28

1-6-2-1 : نقاط قوت............................................................... 31

1-6-2-2 : نقاط ضعف............................................................ 32

1-6-3 : دروازة برنامه های کاربردی و پراکسیها........................... 32

1-6-3-1 : نقاط قوت............................................................... 35

1-6-3-2 : نقاط ضعف............................................................ 36

1-6-4 : پراکسیهای قابل تطبیق......................................................... 38

1-6-5 : دروازة سطح مداری............................................................ 39

1-6-6 : وانمود کننده ها.................................................................... 40

1-6-6-1 : ترجمة آدرس شبکه............................................... 40

1-6-6-2 : دیوارهای آتش شخصی......................................... 42

1-7 : جنبه های مهم دیوارهای آتش کارآمد.............................................. 42

1-8 : معماری دیوار آتش........................................................................... 43

1-8-1 : مسیریاب فیلترکنندة بسته.................................................... 43

1-8-2 : میزبان غربال شده یا میزبان سنگر..................................... 44

1-8-3 : دروازة دو خانه ای.............................................................. 45

1-8-4 : زیر شبکة غربال شده یا منطقة غیرنظامی........................... 46

1-8-5 : دستگاه دیوار آتش............................................................... 46

1-9 : انتخاب و پیاده سازی یک راه حل دیوار آتش................................... 48

1-9-1 : آیا شما نیاز به یک دیوار آتش دارید؟................................. 48

1-9-2 : دیوار آتش، چه چیزی را باید کنترل یا محافظت کند؟......... 49

1-9-3 : یک دیوار آتش، چه تأثیری روی سازمان، شبکه و کاربران

خواهد گذاشت؟..................................................................... 50

1-10 : سیاست امنیتی ................................................................................ 51

1-10-1 : موضوعات اجرایی............................................................. 52

1-10-2 : موضوعات فنی.................................................................. 53

1-11 : نیازهای پیاده سازی........................................................................ 54

1-11-1 : نیازهای فنی....................................................................... 54

1-11-2 : معماری.............................................................................. 54

1-12 : تصمیم گیری................................................................................... 55

1-13 : پیاده سازی و آزمایش.................................................................... 56

1-13-1 : آزمایش، آزمایش، آزمایش!............................................... 57

1-14 : خلاصه ........................................................................................... 58

فصل دوم: پیاده سازی دیوار آتش با استفاده از iptables.............................. 60

2-1 : مقدمه................................................................................................. 61

2-2 : واژگان علمی مربوط به فیلترسازی بسته.......................................... 62

2-3 : انتخاب یک ماشین برای دیوار آتش مبتنی بر لینوکس....................... 65

2-4 : به کار بردن IP Forwarding و Masquerading......................... 65

2-5 : حسابداری بسته................................................................................. 70

2-6 : جداول و زنجیرها در یک دیوار آتش مبتنی بر لینوکس.................... 70

2-7 : قوانین................................................................................................. 74

2-8 : تطبیق ها............................................................................................. 75

2-9 : اهداف................................................................................................. 75

2-10 : پیکربندی iptables......................................................................... 76

2-11 : استفاده از iptables....................................................................... 77

2-11-1 : مشخصات فیلترسازی....................................................... 78

2-11-1-1 : تعیین نمودن آدرس IP مبدأ و مقصد.................. 78

2-11-1-2 : تعیین نمودن معکوس........................................... 79

2-11-1-3 : تعیین نمودن پروتکل............................................ 79

2-11-1-4 : تعیین نمودن یک رابط.......................................... 79

2-11-1-5 : تعیین نمودن قطعه ها........................................... 80

2-11-2 : تعمیم هایی برای iptables (تطبیق های جدید)................. 82

2-11-2-1 : تعمیم های TCP.................................................. 82

2-11-2-2 : تعمیم های UDP................................................. 86

2-11-2-3 : تعمیم های ICMP............................................... 86

2-11-2-4 : تعمیم های تطبیق دیگر......................................... 87

2-11-3 : مشخصات هدف................................................................ 92

2-11-3-1 : زنجیرهای تعریف شده توسط کاربر................... 92

2-11-3-2 : هدف های تعمیمی ............................................... 92

2-11-4 : عملیات روی یک زنجیر کامل............................................ 94

2-11-4-1 : ایجاد یک زنجیر جدید.......................................... 94

2-11-4-2 : حذف یک زنجیر .................................................. 94

2-11-4-3 : خالی کردن یک زنجیر ........................................ 95

2-11-4-4 : فهرست گیری از یک زنجیر ................................ 95

2-11-4-5 : صفر کردن شمارنده ها....................................... 95

2-11-4-6 : تنظیم نمودن سیاست........................................... 95

2-11-4-7 : تغییر دادن نام یک زنجیر..................................... 96

2-12 : ترکیب NAT با فیلترسازی بسته................................................... 96

2-12-1 : ترجمة آدرس شبکه........................................................... 96

2-12-2 : NAT مبدأ و Masquerading........................................ 98

2-12-3 : NAT مقصد..................................................................... 99

2-13 : ذخیره نمودن و برگرداندن قوانین.................................................. 101

2-14 : خلاصه............................................................................................. 102

نتیجه گیری............................................................................................................ 105

پیشنهادات.............................................................................................................. 105

فهرست شکل ها

فصل اول

شکل 1-1 : نمایش دیوار آتش شبکه........................................................... 15

شکل 1-2 : مدل OSI.................................................................................. 22

شکل 1-3 : دیوار آتش از نوع فیلترکنندة بسته........................................... 23

شکل 1-4 : لایه های OSI در فیلتر کردن بسته.......................................... 23

شکل 1-5 : لایه های OSI در بازرسی هوشمند بسته................................ 28

شکل 1-6 : دیوار آتش از نوع بازرسی هوشمند بسته................................ 30

شکل 1-7 : لایة مدل OSI در دروازة برنامة کاربردی.............................. 33

شکل 1-8 : دیوار آتش از نوع دروازة برنامة کاربردی.............................. 34

شکل 1-9 : مسیریاب فیلتر کنندة بسته........................................................ 44

شکل 1-10 : دیوار آتش میزبان غربال شده یا میزبان سنگر..................... 45

شکل 1-11 : دروازة دو خانه ای................................................................ 46

شکل 1-12 : زیر شبکة غربال شده یا منطقة غیرنظامی.............................. 46

شکل 1-13 : دستگاه دیوار آتش................................................................. 47

فصل دوم

شکل 2-1 : یک سیستم مبتنی بر لینوکس که به عنوان یک مسیریاب به

جلو برنده پیکربندی شده است............................................................ 67

شکل 2-2 : تغییر شکل شبکة 10.1.2.0 به عنوان آدرس 66.1.5.1 IP 69

شکل 2-3 : مسیر حرکت بستة شبکه برای filtering................................. 72

شکل 2-4 : مسیر حرکت بستة شبکه برای Nat......................................... 73

شکل 2-5 : مسیر حرکت بستة شبکه برای mangling.............................. 73

فهرست جدول ها

فصل اول

فصل دوم

جدول 2-1 : جداول و زنجیرهای پیش فرض.............................................. 71

جدول 2-2 : توصیف زنجیرهای پیش فرض............................................... 71

جدول 2-3 : هدف های پیش فرض............................................................. 76

جدول 2-4 : حالت های ردیابی ارتباط........................................................ 91

جدول 2-5 : سطوح ثبت وقایع..................................................................... 93

جدول 2-6 : ماجول های کمکی NAT........................................................ 97

چکیده:

تأمین امنیت شبکه، بخش حساسی از وظایف هر مدیر شبکه محسوب می‎شود. از آنجاییکه ممکن است محافظت های متفاوتی موردنیاز باشد، لذا مکانیزم های گوناگونی هم برای تأمین امنیت در شبکه وجود دارد. یکی از این مکانیزم ها استفاده از دیوار آتش می‎باشد. مدیر شبکه باید درک بالایی از انواع دیوار آتش، نقاط قوت و ضعف هر نوع، حملات تهدید کنندة هر نوع، معماری های دیوار آتش، تأثیرات آن بر شبکه و کاربران، سیاست امنیتی سازمان و همچنین نیازهای فنی پیاده سازی داشته باشد تا بتواند راه حل مناسب را انتخاب و به درستی پیاده سازی نماید و سپس آنرا مورد آزمایش قرار دهد. در همین راستا، سیستم عامل «Linux» برای پیاده سازی نرم افزاری دیوار آتش فیلتر کنندة بسته، ابزاری را به نام «iptables» در اختیار کاربر قرار می‎دهد تا با استفاده از دستورات این ابزار بتواند قوانین و فیلترهای موردنیاز را برای کنترل مطلوب دسترسی، خواه از داخل شبکه به خارج و خواه بالعکس، پیکربندی نماید.

فصل اول

دیوارهای آتش شبکه

فصل اول: دیوارهای آتش شبکه

1-1 : مقدمه

امروزه با وجود طیف گستردة راه حل‌های دیوار آتش، انتخاب و پیاده سازی دیوار آتش به فرایندی زمان گیر مبدل شده است. روش جذاب در راه حل‌های دیوار آتشی که به بازار عرضه شده اند، به همراه ادعاهای نصب و مدیریت آسان، ممکن است سازمانها را به سمتی سوق دهد که بدون آنکه به طور کامل نیاز به راه حل دیوار آتش را بررسی نمایند، تصمیم به پیاده سازی آن بگیرند. با اتخاذ تصمیمات عجولانه، سازمانها اثراتی را که یک راه حل دیوار آتش بر شبکة موجود و کاربران آنها می‌گذارد، نادیده می‌گیرند.

چه متغیرهایی باید در هنگام تعیین نیاز به یک دیوار آتش، مورد توجه قرار گیرند؟ سازمانهایی که اتصال به اینترنت یا هر شبکة نامطمئن دیگر دارند، ممکن است نیاز به پیاده سازی یک راه حل دیوار آتش داشته باشند. به هر حال، این سازمانها باید اثراتی را که یک دیوار آتش بر سرویسهای شبکه، منابع و کاربران آن خواهد گذاشت مورد توجه قرار دهند و نحوة قرارگیری دیوار آتش براساس نیازهای تجاری خاص آنها و زیربنای شبکه را در نظر بگیرند. سازمانها باید نیازهای ویژة خود را مشخص کنند، زیربنای فعلی شبکة خود را تجزیه و تحلیل نمایند و از اطلاعات بدست آمده به عنوان مبنایی برای تصمیمات خود استفاده کنند. در برخی موارد، ممکن است بعد از بررسی تمام متغیرها، دریابند که یک راه حل دیوار آتش، ضروری نیست و یا پیاده سازی آن غیرعملی است.

1-2 : یک دیوار آتش چیست؟

دیوارهای آتش شبکه، سدی مابین شبکه‌ها به وجود می‌آورند که از ترافیک (traffic) ناخواسته یا بدون مجوز (unauthorized) جلوگیری می‌کند.

تعریف: دیوار آتش شبکه، سیستم یا گروهی از سیستمهاست که با استفاده از قوانین (rules) یا فیلترهای از پیش پیکربندی شده، دسترسی مابین دوشبکه- یک شبکة مطمئن (Trusted) و یک شبکة نامطمئن (Untrusted)- را کنترل می‌کند

جهت دریافت فایل دیوار آتش مبتنی بر سیستم عامل لینوکس لطفا آن را خریداری نمایید