پیش گفتار :
بهره
برداری از حداکثر ظرفیت های نصب شده ماشین آلات و سایر عوامل که بتوانند
کارآیی کارخانجات را به حداکثر برسانند و در عین حال نقش کاهنده و یا
جایگزین منابع دیگر را داشته باشند هدفی است که « مدیریت ظرفیت» در بهره
وری بیشتر واحدهای تولیدی دنبال می کند درکنار و هماهنگ بااین موضوع مهندسی
صنایع نیزعوامل کیفی تولید را هدایت و سایر واحدهای مهندس را به این منظور
بخدمت می گیرد. پژوهش در مورد استفاده از منابع پوزولان نیز از عملیاتی
است که در چهار چوب نیل به این اهداف شروع و در حال انجام می باشد.
پوزولان یکی از منابع معدنی و مکانیکی موجود در طبیعت می باشد که از مخلوط
کردن آن با کلینکر سیمان وسایش بحد لازم می تواند سیمانی را تولید نمود که
از نقطه نظر بعضی از خواص نسبت به سیمان پرتلند معمولی امتیازهائی را دارا
می باشد. استفاده از این ماده معدنی که نهایتاً باعث کاهش قیمت تمام شده
سیمان و نیز افزایش تولید می گردد.
آنچه در این پروژه آمده است نتایج
مربوط به اکتشاف ذخایر پوزولانی در شعاع ۱۵۰ کیلو متری اطراف کارخانه سیمان
اردبیل و هم چنین کارخانجات در دست احداث می باشد. بدین منظور پس از
شناسایی هر کانسار پوزولانی روی نمونه ای مخلوط های مختلف صورت گرفته است.
براساس این آزمایشات ارزیابی مقدماتی هر کانسار و انتخاب اولویت ها برای
اکتشافات تفضیلی و بررسیهای نهایی کاربرد موجود در آن انجام پذیرفته است.
بدیهی است انجام بررسیهای تفظیلی می بایست متقابلاً دنبال گردند. امید است
این بررسیها بتواند آغازی برای استفاده مطلوب از منابع کشور و تولید انبوده
این نوع سیمال گردد.
مقدمه :
از آنجا که مناطق مورد مطالعه بیشتر توف های پا میس دار رویا پامیس برشیا
میباشند. بجاست که مقدمتاً در مورد پامیس، منشأ آن و موارد استفاده اش در
صنعت شرحی مختصر ارائه گردد.
پامیس به شیشه های ولکانیکی اسید و آبداری
اطلاق میشود که سرد شدن سریع گدازه های شیشه ای اسید و سرشار از آب در
فشار آتمسفر حاصل شده اند. در این حالت گدازه های اسید به مواد کف مانند
حاوی حباب های فراوانی و ذرات جامد کوچک تبدیل میگردند که متشکل از ذرات
زاویه دار شیشه و یا قطعات خرد شده پامیس میباشند. آزمایش نشان داده است که
اگر یک ماده مذاب ریولیتی با حرارت ۸۷۰ تا ۹۰۰ درجه در مجاورت کمی آب (
۵/۰ درصد) وجود داشته باشد و در فشار آتمسفر بسرعت سرد شود به پامیس تبدیل
میگردد.
پامیس بشدت متخلخل بوده و حفره های بیشمار آن توسط گازها
خصوصاً بخار آب حاصل میشوند که موقع سرد شدن سریع حاصل شده اند. اگر چه وزن
مخصوص شیشه واقعی ۵/۲ است، اما ساخت حفره ای پامیس وزن مخصوص آنرا به کمتر
از ۱ نیز کاهش میدهد و چون این حفرات مسدود میباشند قابلیت نفوذ خیلی کمی
داشته و قطعات آن برای مدتهای طولانی بر روی آب شناور میمانند چگالی ظاهری
پامیس کلوخه ای ۴۰۰ تا ۱۴۰۰ Kg/M3 ، تخلخل آن ۸۰ درصد و مقاومت
آن در مقابل تراکم ۴/۰ تا ۲ Mpa و سختی آن ۶ میباشد. اگر اندازه ذرات پامیس
کوچکتر از ۲ میلیمتر باشد به آن پامیسیت می گویند. به خاکستر آتشفشانی نیز
پامیسیت می گویند. پامیس در حقیقت شیشه جوشیده و کف کرده ایست که حاوی
ذرات متراکم و سخت شیشه، ذرات ریز بلورکوارتز، فلدسپات و کانی تیره میباشد.
پامیس و پامیسیت معمولاً با هم تشکیل میشوند و در صورت تراکم به توف های
اسیدی تبدیل میشوند.
موارد استفاده پامیس
پامیس و پامیسیت حدود ۶۰ سال بعنوان ماده ساینده مصرف میگردید و تا سال ۱۹۴۰ نیز مهمترین مورد مصرف آن بعنوان ماده ساینده بوده است.
در صابون سازی و مواد پاک کننده وسایل خانگی نیز مصرف دارد. انواع خیلی
ریز آن (مانند ذرات غبار) برای صیقل دادن ظروف نقره و قطعات فلزی و لوازم
چوبی مورد استفاده قرار میگرند.
مهندسین رومی درگذشته مخلوطی از آهک و
خاکستر آتشفشانی را بصورت یک ملات بکار میبردند که بر ملات آهکی برتری داشت
این سیمان خیلی قوی و در مقابل آب دریا مقاوم بوده و در هر دو شرایط زیر
آب و بیرون از آب سخت میگردد. خاکستر آتشفشانی این سیمان در اطراف شهرهای
پوزولی و ناپل قرار داشته و بهمین منظور به سیمان پوزولان معروف شده است.
این نوع سیمان سالهاست که در اروپا مصرف میشود و در امریکا نیز پامیس و
پامیسیت را با سیمان پرتلند مخلوط نموده و در ساختمان سدها و کانال ها بکار
میبرند.
از سال ۱۹۴۰ به بعد مصرف پامیس در مقیاس وسیعی افزایش پیدا
کرد. پامیس خرد شده و درجه بندی شده بعنوان یکی از اجزاء مهم سیمان سبک و
قطعات سیمانی پیش ساخته و سیمان نرم مصرف میشود.
پامیس و پامیسیت خرد و
آسیاب شده بجای ماسه برای ساختن بتن عایق حرارتی و صوتی، کمک صافی، تقویت
کننده و خاک مواد حشره کش و روکش سطح سیاه اسفالت جاده ها، در مرغداری ها و
در موراد متعدد دیگری مصرف میگردد.
خصوصیات پامیس جهت مصرف در سیمان پرتلند
پوزولان به تنهایی قابل مصرف نیست و معمولاً به نسبتهای مختلف با سیمان
پرتلند یا آهک پخته مصرف میگردد. سیمان پرتلند- پوزولان در مقابل آبهای
نمکدار و فرسایش مقاومت زیادی دارد. ضمناً هزینه تولید آن نیز کمتر از
سیمان پرتلند است.
سیمان پوزولانی در روزهای اول مقاومت کمتری از سیمان پرتلند را نشان میدهند.
ولی در محیط مناسب پس از گذشت زمانی بیش از شش ماه مقاومت آن از سیمان
پرتلند بیشتر می شود. تولید سیمان با استفاده از مواد افزودنی از دیر زمان
مورد توجه بوده است برای اولین بار رومیهای قدیم در نزدیکی شهر POZZUOLI در
ایتالیا با اختلاط مواد ولکانیکی آتشفشان و زو وآهک شکفته ملاتی تهیه
نمودند که در دراز مدت مقاومت زیادی از خودشان داده است این نوع مواد که با
آهک تشکیل پیوندهای هیدرولیکی مینمایند پوزولان نامیده می شوند. در حال
حاضر در بسیاری از کشورهای جهان مواد طبیعی و مصنوعی دارای خواص پوزولان
هستند را براساس نوع و کاربرد تا ۴۰% به کلینکر سیمان می افزایند وسایش
میدهند یا اینکه مواد پوزولان سائیده شده را مستقیماً با سیمان مخلوط و
سیمان پوزولانی تهیه نمایند.
در ایران اکثر کارخانجات سیمان پوزولای ( سنگ تر است) تولید می کنند.
فهرست مطالب :
فصل اول
کلیات
موقعیت جغرافیایی
مقدمه
فصل دوم
خلاصه ای از زمین شناسی منطقه اردبیل
فصل سوم
خاصیت پوزولان
بارزترین نکات مثبت تولید سیمان با مواد افزودنی
کشورهای تولید کننده سیمان پوزولانی و استانداردهای آن
بررسیهای مقدماتی برای شناسایی و اکتشاف مواد پوزولان
مناطق مورد بررسی جهت اکتشاف مقدماتی مواد پوزولانی در اردبیل
۱- توف برشها وهیا لوکلاستیت های ائوسن
۱-۱- زمین شناسی
۱-۲- سنگ شناسی
۱-۳- پوزولان اکتیویته
۱-۴- ذخیره احتمالی
۱-۵- نگرشی به جنبه های اقتصادی
۲- توف ها و توف برشهای پامیس دار موجود در رسوبات جنوب اردبیل
۲-۱- خلاصه ای از زمین شناسی حوضه رسوبی نئوژن در جنوب اردبیل
۲-۲- بررسی توفهای پامیس دار موجود در رسوبات جنوب اردبیل بعنوان ماده اولیه سیمان پوزولان
۲-۲-۱ اندیس شماره ۱ (اندیس چای سیغرلی)
الف- موقعیت جغرافیایی
ب- شرح واحدهای سنگی
ج- مطالعات سنگ شناسی
د- آزمایشات میزان فعالیت پوزولانی
م- ذخیره احتمالی
ه- نگرشی به جنبه های اقتصادی
۲-۲-۲ اندیس شماره ۲ (اندیس دیم سیغرلی – اوچقاز)
الف – موقعیت جغرافیائی
ب- شرح واحد های سنگی
ج- مطالعات سنگ شناسی
د- آزمایشات پوزولان اکتیویته
م- ذخیره احتمالی
ه- نگرشی به جنبه های اقتصادی
۲-۲-۳ اندیس شماره ۳ (اندیش قشلاق قاسملو)
الف- موقعیت جغرافیایی
ب- شرح واحدهای سنگی
ج- مطالعات سنگ شناسی
د- آزمایشات پوزولان اکتیویته
م- ذخیره احتمالی
ه- نگرشی به جنبه های اقتصادی
۲-۲-۴ – اندیس شماره ۴ (اندیس الماس کندی)
الف- موقعیت جغرافیایی
ب- شرح واحدهای سنگی
ج- مطالعات سنگ شناسی
د- آزمایش پوزولان اکتیویته
م- ذخیره احتمالی
هـ – نگرشی به جنبه های اقتصادی
۳- ایگنمبریت ها و خاکسترهای آتشفشانی مربوط به فعالیت آتشفشانی سبلان
۳-۱- مختصری در مورد زمین شناسی آتشفشان سبلان
۳-۲- بررسی ایگنمبریت های دره قطور سویی بعنوان ماده اولیه سیمان پوزولان
۳-۲-۱ مطالعات سنگ شناسی
۳-۲-۲- آزمایش پوزولان اکتیویته
۳-۲-۳- ذخیره احتمالی
۳-۲-۴- نگرشی به جنبه های اقتصادی
۳-۳- نهشته های خاکستر دامنه های شرقی سبلان
۳-۳-۱- اندیس شماره ۱(اندیس غرب سرعین)
۳-۳-۲- اندیس شماره ۲(اندیس حسن باری)
۳-۳-۳- اندیس شماره ۳ (اندیس ایمچه)
۳-۳-۴- اندیس شماره ۴ (اندیس باری)
۳-۳-۵- اندیس شماره ۵ (اندیس دیج و یجین)
۳-۳-۶- اندیس شماره ۶- (اندیس حمله ور)
۳-۳-۷- مطالعات سنگ شناسی
۳-۳-۸- آزمایش پوزولان اکتیویته
۳-۳-۹- ذخیره احتمالی
۳-۳-۱۰- نگرشی به جنبه های اقتصادی
ارزیابی کلی
نوع فایل : ورد (doc)
حجم فایل : ۳٫۳ مگابایت
تعداد صفحات : ۱۲۲ صفحه
الکترومایوگرافی (EMG) مطالعه عملکرد عضله از طریق تحلیل سیگنالهای
الکتریکی تولید شده در حین انقباضات عضلانی است که اندازهگیری آن همراه با
تحریک عضله است که میتواند شامل عضلات ارادی و غیرارادی شود این سیگنال به
طور کلی به دو دستهی بالینی وKine Siological EMG تقسیمبندی می شود که
خود دستهی دوم باز دونوع سوزنی وسطحی را در خود جای میدهدکه هر کدام
درجای خود بسته به نوع ماهیچه و بیماری مورد استفاده قرار می گیرند در
الکترومایوگرافی آنچه از اهمیت ویژهای برخوردار است نوع طراحی الکترود است
که در این مقاله به سه نوع طراحی الکترود اشاره شده است . برای
اندازهگیری و ثبت سیگنال الکترومایوگرافی مکان قرار دادن الکترود بسیار
مهم میباشد . الکترومایوگرافی موضوع تحقیقی بسیار گستردهای میباشد و
پرداختن به هر قسمت آن خود به زمان بسیار زیادی احتیاج دارد در اینجا به
بررسی این سیگنال در حرکت دست میپردازیم . برای شناسایی سیگنال دست از
طبقهبندی الگوی EMG استفاده میکنند که این طبقهبندی روشهای گوناگونی از
جمله swids ، هوش مصنوعی sofms و غیره می باشد که روش مورد بررسی در این
تحقیق طبقه بندی الگوی EMG با استفاده از نقشههای خود سازمانده می باشد
sofm یک شبکه رقابتی یادگیری بدونکنترلی است که دارای الگوی طبقهبندی
میباشد . گر چه طبقه بندی الگوهای EMG بسیار مشکل میباشد اما به حرکت
دست کمک زیادی میکند بیشترین استفاده EMG برای نوسازی دست است نوسازی دست
اصولاً با استخوان بندی کنترل شده انجام میشود . فعالیت الکتریکی
ماهیچهها به ما این اجازه را میدهد که بدانیم آیا بیمار در سعی در تکان
دادن انگشتها میکند یا نه .
هدف از ارائه استخوان بندی خارجی برای این
است که بیمار احساس استقلال بیشتری داشته باشد برای کنترل دستهای مصنوعی
مدار آنالوگی طراحی شده است که برای کمک به افراد مقطوع العضو مناسب است
که ما در این جا همه این مباحث گفته شده را مورد تحلیل و بررسی قرار
میدهیم .
مقدمه 1
فصل اول: آشنایی با الکترومایوگرافی
1-1 مقدمه 3
2-1 الکترومایوگرافی چیست ؟3
3-1 منشأ سیگنال EMG کجاست ؟7
1-3-1 واحد حرکتی 7
4-1 آناتومی عضله8
1-4-1 رشته عضلانی واحد8
2-4-1 ساختار سلول ماهیچه 8
5-1 انقباض عضلانی 9
6-1 تحریکپذیری غشاء عضله 11
7-1 تولید سیگنال EMG12
1-7-1 پتانسیل عمل 12
8-1 ترکیب سیگنال EMG14
1-8-1 انطباق واحدهای حرکتی 14
9-1 فعال سازی عضله 15
10-1 طبیعت سیگنال MMG16
11-1 فاکتورهای موثر بر سیگنال EMG18
فصل دوم :انواع سیگنالهای الکترومایوگرافی و روشهای طراحی
1-2 انواع EMG 21
2-2 الکترومایوگرافی سطحی : ردیابی و ثبت 22
1-2-2 ارتباطات کلی 22
2-2-2 مشخصههای سیگنال EMG23
3-2 مشخصههای نویز الکتریکی 24
1-3-2 نویزمحدود شده 24
2-3-2 آرتی فکتهای حرکتی 24
3-2-2 ناپایداری ذاتی سیگنال 25
3-2 بیشینه سیگنال EMG25
4-2 طراحی الکترود و آمپلی فایر 26
5-2 تقویت تفاضلی 26
6-2 امپدانس داخلی 28
7-2 طراحی الکترودفعال 29
8-2 فیلترینگ 29
9-2 استقرار الکترود 30
10-2 روش مرجح مصرف 30
11-2 هندسه الکترود30
1-11-2 نسبت سیگنال به نویز 31
2-11-2 پهنای باند32
3-11-2 سایر ماهیچه نمونه 32
4-11-2 قابلیت cross talk33
12-2 بار موازی الکترود 33
13-2 قرار دادن الکترود EMG34
1-13-2 تعیین مکان و جهتیابی الکترود 34
2-13-2 نه روی نقطه محرک 35
3-13-2 نه روی نقطه محرک 36
4-13-2 نه در لبهی بیرونی ماهیچه 37
14-2 موقعیت الکترود نسبت به فیبرهای ماهیچه 37
15-2 قرار دادن الکترود مقایسه 38
16-2 پردازش سیگنال EMG39
17-2 کاربردهای سیگنالEMG40
18-2 الکترومایوگرافی سوزنی41
19-2 مزایا و معایب الکترودهای سطحی و سوزنی 43
1-19-2 مزیتهای الکترود سطحی 43
2-19-2 معایب الکترودهای سطحی 43
3-19-2مزایای الکترودهای سوزنی 43
4-19-2 معایب الکترودهای سوزنی 44
20-2 تفاوت موجود بین الکترودهای سطحی وسوزنی 45
21-2 انواع طراحی 45
فصل سوم :مفاهیم اساسی در بدست آوردن سیگنال EMG
1-3 مقدمه 48
2-3 معرفی 48
1-2-3 نمونهبرداری دیجیتال چیست ؟48
2-2-3 فرکانس نمونهبرداری 49
3-2-3 فرکانس نمونهبرداری چقدر باید بالا باشد ؟49
4-2-3 زیر نمونهبرداری – وقتی که فرکانس نمونهبرداری خیلی پائین باشد 52
5-2-3 فرکانس نایکوئیست 53
6-2-3 تبصرهی کاربردی DELSYS54
3-3 سینوسها و تبدیل فوریه 54
1-3-3 تجزیه سیگنالها به سینوسها 55
2-3-3 دامنه فرکانس 57
3-3-3 مستعارسازی – چطور از آن دوری کنیم ؟59
4-3-3 فیلترپارمستعاد 61
5-3-3نکته کاربردی DELSYS63
4-3 فیلترها 64
1-4-3 انواع فیلترهای ایده آل 65
2-4-3 پاسخ فاز ایدهآل 67
3-4-3 فیلتر کاربردی 68
4-4-3پاسخ فاز غیر خطی 71
5-4-3 اندازهگیری ولتاژ - دامنه ، توان ودسی بل 72
6-4-3 فرکانس 3 Db74
7-4-3 مرتبه فیلتر 75
8-4-3 انواع فیلتر 76
9-4-3 فیلترهایdigital - Analog Vs 80
10-4-3 نکته کاربردی Delsys84
5-3 رسیدگی به مبدلهای آنالوگ به دیجیتال 85
1-5-3 کوانتایی سازی 85
2-5-3 رنج دینامیکی 87
3-5-3 کوانتایی سازی سیگنال EMG90
4-5-3 مشخص ک ردن ویژگیهای ADC92
5-5-3 نکته کاربردی Delsys95
6-3 نتیجهگیری 95
فصل 4: بکارگیری مناسبت نیرویgrip مبنی بر سیگنال EMG
1-4 مقدمه 98
2-4دید کلی پایهای یک سیستم 98
3-4 منطقی برای تولید نیروی گریپ 99
4-4 دستاورد 102
5-4 نتیجه 103
فصل پنجم : طبقهبندی سیگنال EMG برای شناسایی سیگنال دست
1-5مقدمه 105
2-5 سیگنالهای EMG و سیستم اندازهگیری 107
3-5 طرح ویژگی خود سازمان دهی 107
4-5 روش طبقه بندی سیگنال EMG پیشنهادی 109
5-5 نتیجهگیری 117
فصل 6: ارتباط بین نیروی ماهیچهای ایزومتریک و سیگنال EMG به
عنوان هندسه بازو
1-6مقدمه 119
2-6نتایج 121
3-6 بحث 123
1-3-6 ارتباط EMG- Force127
2-3-6 رابط نیروی MF129
3-3-6 رابطهی درصد نیروی DET131
4-3-6 نتایج 131
4-6 روش تجربی 132
1-4-6 اشخاص 132
2-4-6 مجموعه تجربی 132
3-4-6 مدارک EMG و نیرو133
4-4-6 تحلیلهای EMG غیر خطی 135
5-4-6 تحلیلهای آماری و پارامترها 136
5-6 نتیجهگیری 136
فصل 7: طبقهبندی سیگنال EMG برای کنترل دست مصنوعی
1-7 مقدمه 138
2-7 روشها 140
3-7 آزمایش و نتایج141
1-3-7 نتیجهگیری 142
فصل 8 : یک استخوانبندی کنترل شده توسط EMG برای نوسازی دست
1-8 مقدمه 144
2-8 سیستم اصلاح دست 148
1-2-8 استخوانبندی خارجی 148
2-2-8 الکترونیک و نرم افزار 149
3-8 پردازش EMG151
4-8 تستهای اولیه دستگاه 153
1-4-8 نتیجهگیری 155
2-4-8 کارهای آینده 156
فصل نهم : یک مدار آنالوگ جدید بر ای کنترل دست مصنوعی
1-9 مقدمه 158
2-9 چکیدهای از سیستم 160
3-9 پیادهسازی مدار 163
4-9 نتایج شبیه سازی 166
5-9 نتیجهگیری 168
شامل 187 صفحه word
قبل از بررسی " تجارت الکترونیکی "، لازم است در ابتدا یک تصویر ذهنی مناسب ازتجارت سنتی را ارائه نمائیم.
در صورت شناخت " تجارت " ، با " تجارت الکترونیکی "نیز آشنا خواهیم شد.
برای واژه "تجارت" در اکثر واژه نامه ها تعاریف زیر ارائه شده است :
مبادلات اجتماعی : تبادل ایده ها ، عقاید و تمایلات ( خواسته ها ) مبادله
یا خرید و فروش کالا در مقیاس بالا که شامل ترابری از نقطه به نقطه دیگر
است. در ادامه تعریف دوم ارائه شده برای "تجارت " را بعنوان محور بحث
انتخاب و بر روی آن متمرکز خواهیم شد. تجارت در ساده ترین نگاه ، مبادله
کالا و خدمات بمنظور کسب درآمد ( پول ) است . زندگی انسان مملو از
فرآیندهای تجاری بوده و تجارت با میلیونها شکل متفاوت در زندگی بشریت نمود
پیدا کرده است . زمانیکه کالای مورد نظر خود را از یک فروشگاه تامین و
خریداری می نمائید ، در تجارت شریک و در فرآیندهای آن درگیر شده اید.در
صورتیکه در شرکتی مشغول بکار هستید که کالائی را تولید می نماید ، درگیر
یکی دیگر از زنجیره های تجارت شده اید.
تمام جلوه های تجارت با هر
رویکرد و سیاستی دارای خصایص زیر می باشند : خریداران . افرادیکه با
استفاده از پول خود قصد خرید یک کالا و یا خدمات را دارند. فروشندگان .
افرادیکه کالا و خدمات مورد نیاز خریداران را ارائه می دهند. فروشندگان به
دو گروه عمده تقسیم می گردند : خرده فروشان ، که کالا و یا خدماتی را
مستقیما" در اختیار متقاضیان قرار داده و عمده فروشان و عوامل فروش ، که
کالا و خدمات خود را در اختیار خرده فروشان و سایر موسسات تجاری می نمایند.
تولیدکنندگان . افرادیکه کالا و یا خدماتی را ایجاد تا فروشندگان آنها را
در اختیار خریداران قرار دهند. یک تولید کننده با توجه به ماهیت کار خود
همواره یک فروشنده نیز خواهد بود. تولیدکنندگان کالای تولیدی خود را به
عمده فروشان ، خرده فروشان و یا مستقیما" به مصرف کننده گان می فروشند.
همانگونه که مشاهده می گردد ، "تجارت " از زاویه فوق دارای مفاهیم ساده ای
است . تجارت از خرید یک محصول ساده نظیر " بستنی " تا موارد پیچیده ای نظیر
اجاره ماهواره را شامل می گردد. تمام جلوه های تجارت از ساده ترین سطح تا
پیچیده ترین حالت آن ، بر مقولاتی همچون : خریداران ، فروشندگان و
تولیدکنندگان متمرکز خواهد بود. عناصر تجارت زمانیکه قصد معرفی عناصر ذیربط
در تجارت و فعالیت های تجاری وجود داشته باشد ، موضوعات و موارد مورد نظر
بدلیل درگیر شدن با جزئیات پیچیده تر بنظر خواهند آمد.
عناصر ذیل تمام
المان های ذیربط در یک فعالیت تجاری معمولی را تشریح می نماید. در این حالت
، فعالیت شامل فروش برخی محصولات توسط یک خرده فروش به مصرف کننده است :
*
در صورت تمایل فروش محصول و یا محصولاتی به یک مصرف کننده ، مسئله اساسی
داشتن کالا و یا خدماتی خاص برای عرضه است . کالا می تواند هر چیزی را شامل
گردد. .فروشنده ، ممکن است کالای خود را مستقیما" از تولید کننده و یا از
طریق یک عامل فروش تهیه کرده باشد. در برخی حالات ممکن است فروشنده ، خود
کالائی را تولید و بقروش می رساند.
* فروشنده برای فروش کالا و یا خدمات
می بایست " مکانی مناسب " را در اختیار داشته باشد. مکان مورد نظر می
تواند در برخی حالات بسیار موقتی باشد. مثلا" یک شماره تلفن خود بمنزله یک
مکان است . در چنین مواردی متقاضی کالا و یا خدمات با تماس تلفنی با
فروشنده قادر به ثبت سفارش و دریافت کالای مورد نظر خود خواهد بود. برای
اکثر کالاهای فیزیکی می بایست مکان ارائه کالا ، یک مغازه و یا فروشگاه
باشد.
مقدمه1
فصل اول - تجارت الکترونیک 2
فصل دوم - شناسایی سیستم 14
2-1- امکان سنجی و نیاز سنجی14
2-2- مراحل انجام کاری19
2-3- تعیین وظایف و نقشه سایت21
2-4- پایگاه داده ها و ERD23
2-5- طراحی سیستم و DFD ها33
فصل سوم- ابزارهای مورد استفاده در انجام این پروژه43
3-1- ASP.NET44
3-2- پایگاه داده SQL48
فصل چهارم- کدها و توابع مهم برنامه51
4-1- کد های مربوط به رفتن به صفحات دیگر51
4-2- کد های مربوط به اتصال برنامه به پایگاه داده SQL52
4-3- باز کردن پایگاه داده انجام عملیات و بستن پایگاه داده54
4-4- استفاده از اطلاعات داخل DS54
4-5- مقابله با خطا ها55
4-6- دستورات مربوط به Sign in 56
4-7- کدهای مربوط به ثبت نام کاربر61
4-8- ابزار مربوط به صفحه Product63
4-9- کدهای زمان اجرای صفحه Product 67
4-10- کدهای مربوط به انتخاب گروه در صفحه Product 69
4-11- کدهای مربوط به جستجو در صفحه70
4-12- کدهای مربوط به انتخاب محصول 72
4-13کدهای مربوط به صفحه بارگذاری صفحه Order 74
4-14- کدهای مربوط به دکمه ADD در صفحه Order77
4-15- کدهای مربوط به تایید و خرید سفارشات در صفحه Orders 79
4-16- کدهای مربوط به دکمه تایید خرید در صفحه CheckCredits 80
فصل پنجم- نحوه کار با سایت87
فصل ششم- جمع بندی و نتیجه گیری105
شامل 112 صفحه word
پدیدههایی هستند که چنان نرم و آهسته وارد کار، حرفه، فعالیت و نهایتاً زندگی آدمیان میشوند که کسی متوجه ورودشان نمیشود.
به
خاطر داریم که به محض رسیدن اینترنت پرسرعت به کامپیوترهایمان، وسوسه
عضویت در یکی از شبکههای تبادل فایل نظیر به نظیر(مانند مورفیوس یا نپستر)
هم به سراغمان آمد. اما نمیدانیم که با این کار، عملاً از یکی از ثمرات
مهم وب2 بهره میبریم. شاید آنچنان دقیق به خاطر نداشته باشیم که از چه
زمانی، اما میدانیم که اکنون، وقتی عکسهایمان را از دوربین دیجیتالی به
کامپیوتر شخصی منتقل میکنیم، آنهایی که دوستداریم در تماشایشان با
دیگران شریک شویم را روی یکی از سایتهای به اشتراکگذاری عکس میگذاریم و
حتی بعضی از ما که ذوق بیشتری دارند، فتوبلاگی هم برای خود راه
انداختهاند.
حتی دیگر جستجو در گوگل، به کاری روزمره تبدیل شدهاست. وب
سایت داشتن سازمانها، تشکلها، نشریات و بقیه موضوعی لازم و نهچندان
مهم تلقی میشود و سفارش یا خرید اینترنتی با همه مشکلاتش، کسی را ذوقزده
نمیکند.مفهوم "وب 2" را میتوان از همین قبیل امور به شمار آورد.
مفهوم
"وب2" در یک نشست هماندیشی بین O’Reilly و MedialiveInternationl زاییده
شد. دراین جلسه Dale Dougherty، یکی از پیشگامان وب و معاون موسسه
O’Reilly، خاطر نشان کرد که نه تنها نمیتوان وب را "سقوط کرده و شکست
خورده" دانست، بلکه با توجه بهانواع کاربردهای جذاب و جدید و سایتهایی که
تعداد آنها همه روزه و با سرعتی عجیب افزایش مییابد، وب از هر وقت دیگری
مهمتر شدهاست.
مقدمه
سیر تکاملی وب رو میشه از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار داد.
دیدگاه اول: تولید محتوا
وب ۱: متشکل از سایتهایی است که محتوای آن توسط افرادی خاص و یا از منابعی خاص ارائه میشود. و کاربران وب فقط مصرف کننده هستند.
وب
۲: متشکل از سایتهایی است که محتوای آن توسط کاربران آن تولید میشود. و هر
کاربر میتواند هم مصرف کننده و هم تولید کننده محتوا باشد. (وبلاگها، ویکی
ها، اجتماعات اینترنتی و …)
وب ۳: کاربران علاوه بر محتوا میتوانند
سایتها را هم بنا به نیاز خود تغییر دهند و خصوصی سازی(customize) کنند.
(Facebook, iGoogle و …)
دیدگاه دوم: ماهیت محتوا
وب ۱: سایتها حاوی اطلاعاتی هستند که فقط توسط انسان قابل خواندن است.
وب ۲: سایتها حاوی اطلاعاتی هستند که محتوا از ظاهر جدا شده و ساختار محتوا نیز مشخص شده است. (ساختار محتوا با div و چیدمان با css)
وب
۳: ماهیت محتوا از «اطلاعات» قابل خواندن توسط انسان به «دیتا» در قالب
xml تغییر می یابد و امکان استفاده سایر application ها از داده ها و نمایش
با استفاده از xslt فراهم میشود. به عبارت دیگر وب۳ یک پایگاه داده عظیم
خواهد بود. به همین دلیل آنرا «Data Web» نیز می نامند. (rss , opml و …)
پیشگفتار
•مقدمه
•دیدگاه اول: تولید محتوا
•دیدگاه دوم: ماهیت محتوا
•دیدگاه سوم: از لحاظ ارتباطی
•دیدگاه چهارم: رابط کاربری
•دیدگاه پنجم: تکنولوژیهای غالب
•تعریف وب 2
•نت اسکیپ در مقابل گوگل
•DoubleClick در مقایسه با Overture و AdSense
•درس وب 2
•Akamai در مقایسه با Bit Torrent
•بهره گیری از هوش جمعی
•وبلاگ نویسی و خرد تودهها
•اهمیت دادهها
•جدال پلتفرمها
•معماری مشارکت
•پایان چرخه تولید نرم افزار
•مدلهای برنامه نویسی سبک
•الگوهای طراحی وب2
•نوآوری درترکیب
•نظریهای برای سرمایه گذاری در وب2
•نرمافزار فراتر از سطح یک دستگاه منفرد
•بهبود تجربهکاربر
•قابلیتهای اساسی شرکتهای وب2
•مشخصه های وب جدید
•1-وب مردمی تر
•2-سازوکار خود ترمیمی محتوای وب 2
•3-جهش در معنای آموزش
•4-پویایی دادها
•5-مفهومی به نام سرویس
•6-پول سازی
•7-حرکت در فضای سه بعدی
•Ajax
•نتیجه گیری
•خلاصه
•وب3
•Web 3 ، تغییر دوباره اینترنت
•تاریخچه
•تیم برنرز لی
•وب 3.0 - نگارش تازه ی وب (Web 3.0)
•تعریف وب معنایی
•زبان تشریح منابع Resource Description Language
•آنتولوژی
•زبان OWL
•نحوه ایجاد آنتولوژی
•جستجو در وب معنایی
•TAP زیرساختی برای وب معنایی
•رابط پرس و جو
•جمع آوری داده ها:
•انتشار داده ها
•ایجاد ارتباط بین واژه های جستجو و نودهای گراف در وب معنایی
•مشخص کردن اطلاعاتی که باید به کاربر نمایش داده شود
•نمایش خروجی
•زبان تشریح منابع Resource Description Language
•سیستمهای استدلالگر
•امنیت برنامه های وب
•امنیت برنامه های وب 2
•امنیت برنامه های وب3
شامل 100 صفحه word
پیشگفتار
یکی از اهداف انقلابی حرکت در مسیر عدم وابستگی و رسیدن
به خودکفایی در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی کشور می باشد. در شروع یک
حرکت صحیح بدین منظور باید آگاهی کافی از لحاظ وجود منابع و مواد مختلفه ،
کیفیت و کمیت و کاربردشان و همچنین تولیداتی که از آنها به دست
می آید
کسب نمود. در این رابطه برای حصول به خودکفایی در بخش تولید زعفران ضرورت
شناخت این ماده نیز مدنظر قرار می گیرد. با آنکه از دیر زمان انسان با ماده
زعفران مأنوس و مألوف می باشد و زعفران با زندگی او عجین گشته ، لکن به
خاطر پیشرفت علوم و تکامل فنون در این بخش از صنعت ، شناخت بیشتر خواص ماده
زعفران و کاربرد و نگهداری صحیح آن از مقدمات کار بوده گذشته از اینکه
زعفران حاصل کاشت دستی در مناطق خاصی در ایران می باشد که ممکن است بیشتر
در حوزۀ مالکیت خصوصی و یا دولتی باشد(به طور عمده حاصل زعفران خودروست که
منابع طبیعی خدادادی محسوب می شود). پرورش صحیح و طرز بهره برداری آن خود
جای بحثی طولانی و بسیار دارد که در این پروژه به نکات کوچکی از آن پرداخته
ام.
مقدمه:
این تحقیق خلاصه ای از سه نرم افزار گرافیکی
کارل و فری هند و فتوشاپ می باشد که تمام تلاش خود را کرده ام که آموزشی
کوتاه و مفید باشد. امیدوارم با مطالعه این تحقیق بتوانید شناختی در مورد
این سه نرم افزار پیدا کنید و بتوانید با این سه نرم افزار کار کنید و در
بخش پایانی توضیحی در مورد آرم و لوگو آورده ام تا کارآیی این سه نرم افزار
در طراحی آرم و لوگو
مشاهده کنید.
پیشگفتار درباره نرم افزار کارل دراو:
نرم
افزار کارل دراو یکی از قویترین برنامه های گرافیک برداری و رقیب سرسختی
چون فری هند و . . . می باشد. این برنامه که پایه و اساس آن بردارها می
باشد همانند فری هند به منظور اسامی و تصویر سازی مجازی به کار گرفته می
شوداما با اضافه شدن تدریجی برخی توانمندیهای نقشه بیتی به آن ، بسیاری از
امور مربوط به تصاویر نقشه بیتی را نیز اداره می کند و در بسیاری از موارد
خود را از برنامه های رستری چون فتوشاپ بی نیاز کرده است. به عنوان نمونه
فرمان Resgmple در کارل دراو همان کاری را می کندکه فرمان Imagsize در فتو
شاپ روی تصاویر نقشه بیتی انجام می دهد. تعداد زیادی از فیلترهای فتوشاپ
نیر به کارل در او اضافه شده و می توان از آنها در تصاویر نقشه بیتی وارد
شده استفاده نمود. حتی الامکان اسکن کردن نیز به روایت آخر آن افزوده شده
است. از طرفی در بحث بردار نیز گویی سبقت را از بسیاری رقیبان خود چون فری
هند ربوده چرا که درمدیریت خطوط و کمان ها بسیار قریتر از فری هند عمل می
کند . یکی دیگر از امتیازات بارز آن نسبت به برنامه های مشابه امکان تبادل
اطلاعات گسترده با سایر برنامه های گرافیکی می باشد که این کار را با بهره
گیری از طیف وسیع فرمتهای گرافیکی موجود در کادر تبادلی فرمان Enport انجام
می دهد و یکی از مهمترین گزینه ها برای تبدیل فرمتهای مختلف گرافیکی به
یکدیگر بشمار می رود.
1-آشنایی با روشهای نصب corel DRAW:
نصب این برنامه همانند بسیاری از برنامه های رایانه ای از گذاشتن CD حاوی برنامه در درایو
CD-ROM
آغاز می گردد. معمولاً پس از گذاشتن CD در درایو ، برنامه AutoRun خود به
خود فایل Setup را اجرا می کند و پس از ساختن Wizard با دادن راهنمایی های
لازم به کاربر مراحل نصب را آغاز می نماید. ابتدا ویزارد مسیر نصب برنامه
را از شما می پرسد و امکان انتخاب آن را به شما می دهد و سپس فایل ها را
کپی می کند. بهتر است این برنامه را در پارتیشنی نصب نماید که فضای آزاد در
دسترس بیشتری برای ساختن فایلهای موقت داشته باشد.
پیش از شروع به کپی
شدن فایلها ، برنامه یکی از سه نوع نصب معمولی (Typical) نصب فشرده
(Compact) و نصب سفارشی (Custom) را به شما پیشنهاد می دهد. در شرایط عادی
بهتر است از نصب معمولی استفاده کنید تا تمامی گزینه های پیش فرضی نرم
افزار بر پا سازی شوند. چنانچه سیستم ، ضعیف و فضای دیسک سخت محدود است از
روش نصب فشرده با حداقل امکانات لازم استفاده نمایید. نصب سفارشی بیشتر به
درد حرفه ای ها می خورد و امکان نصب اجزای برنامه را به طور انتخابی به
کاربر می دهد.
2-تفاوتهای کارل دراو و فری هند با فتوشاپ و کاربرد آنها در طراحی :
نرم افزارهای فری هند و کارل دراو در کنار نرم افزار فتوشاپ مجموعه ای قوی و کاملاً
انعطاف
پذیر را برای طراحان ایرانی فراهم آورده است، به این صورت که معمولاً
طراحان ابتدا تصاویر مورد نیاز خود را در فتوشاپ اسکن و یا توسط دوربین
دیجیتالی وارد کرده و روی رنگ و محتوای آنها کار می کنند ، سپس آنها را به
محیط فری هند یا کارل دراو وارد (Import) می نمایند. سایر مراحل طراحی
مانند تایپ متون ، نواره های رنگی و ترسیم اشکال ویژه از جمله لوگوها و
نشانه های شرکتها را در این برنامه رسامی می نمایند. البته در فتوشاپ همه مراحل طراحی را
می توان انجام داد اما حرفه ای ها معمولاً امور نهایی را در یک برنامه سودمند برداری مانند
کارل
دراو انجام می دهند. چرا که کارل دراو و فری هند در امر رسامی و خلق اشکال
گرافیکی دارای امکانات بیشتری می باشند و از آنجا که این برنامه مستقل از
رزولوشن عمل می کنند، کیفیت متون و اشکال رسم شده در این برنامه ها بعد از
چاپ قابل مقایسه با مشابه آنها در فتوشاپ نبوده و بسیار بهتر و پرداخت شده
تر می باشند. همچنین همین ویژگی باعث شده که بتوان تصاویر اسکن شده
بارزولوشن های متفاوت را در این نرم افزارها بدون اینکه ابعاد اصلی آنها
تغییر کند در کنار یکدیگر قرار داد. در حالی که در فتوشاپ این امر تنها با
یکسان کردن رزولوشن تصاویر و در نتیجه افت کیفیت آنها امکان پذیر است. به
عنوان مثال در فتوشاپ چنانچه یک تصویر ppi 300 را در پنجره یک تصویر دیگر
با رزولوشن ppi 600 کپی کنیم ،با ابعاد ها برابر کوچکتر ظاهر خواهد شد. از
تولیدات فری هند و کارل دراو در حد وسیعی در خلق انیمیشنهای دو بعدی و ساخت
صفحات وب استفاده می شود.
در زیر تفاوتهای اساسی کارل دراو و فری هند با فتوشاپ بررسی شده است:
1-محیط
کارل دراو برداری است یعنی پیکسلها و رزولوشن نقشی در این برنامه ندارند
بلکه اشکال از موضوعات مستقلی مانند کمان ، دایره ، خط و چهار گوش تشکیل
شده اند که هر یک از آنها ، موضوع واحدی بوده و به وسیلۀ فرمولهای ریاضی
تعریف می شوند.
2-بر خلاف فتوشاپ که در آن می توان بخشی از یک موضوع را
پاک نمود در فری هند و کارل دراو یک شی به طور کامل انتخاب جا بجا و یا
حذف می گردد. در واقع یک تصویر برداری از تعدادی موضوع جدا از هم مثل خط ،
کمان و چند ضلعی تشکیل شده که درون آنها نیز می تواند از رنگ پر شود و همه
آنها بر پایه فرمولهای ریاضی استوار شده اند نه پیکسل.
3-در کارل دراو
اجزای تشکیل دهنده تصویر برداری استقلال می باشند و مستقلاً می توان آنها
را انتخاب و ویرایش نمود در حالی که در فتوشاپ چنانچه اجزای تصویر را در
لایه های مختلف قرار ندهیم همه چیز در همه ادغام می گردد.
4-کارل دراو و
فری هند مستقل از رزولوشن می باشند از ایندو کیفیت ترسیمات و متون در این
نرم افزارها در حداکثر ممکن می باشد اما در فتوشاپ کیفیت و هموار بودن دور
حروف و اشکال به میدان رزولوشن تصویر بستگی دارد. از ایندو بسیاری از
طراحان حرفه ای ترجیح می دهند تصویر سازی خود را در فتوشاپ انجام دهند و
سپس با فرمت TiF آن را به کارل دراو یا فری هند منتقل کرده و حروف نگاری را
در این محیط انجام داده و نهایتاً از همین برنامه آن را برای چاپ ارسال
نمایند.
5-به دلیل استقلال کارل دراو و فری هند از رزولوشن این برنامه
ها بهترین راه حل برای چیدن مستندات نقشه بیتی (فتوشاپ) در کنار هم و ارسال
برای چاپ است چرا که مستندات فتوشاپ ممکن است از لحاظ رزولوشن با هم
متفاوت باشند، از اینرو نمی توان برون یکسان کردن رزولوشن هم مستندات ،
آنها را در یک سند فتوشاپی در کنار هم قرار داد مگر با یکسان نمودن رزولوشن
آنها که واضح است افزایش یا کاهش رزولوشن در مستندات فتوشاپی منجر به کاهش
کیفیت و وضوح آنها می شود.
6-تولید ترامهای چاپی از طریق فری هند و
کارل دراو به دلیل ماهیت برداری این برنامه ها دقیقتر و حساستر از فتوشاپ
صورت می گیرد و معمولاً لیتوگرافها حتی مستندات را نیز از درون برنامه های
برداری به ترام تبدیل و نهایتاً روی زینک کپی می نمایند.
7-فتوشاپ به
دلیل ماهیت پیکسلی ، قدرت اسکن کردن تصاویر ، تصیع رنگ و ویرایش دقیق
تصاویر دیجیتالی را داشته و عمدتاً برای ویرایش تصاویر عکاسی شده و ایجاد
جلوه های ویژه در آنها به کابرده می شود، در حالیکه فری هند و کارل دراو در
او عمدتاً به منظور خلق شخصیتها ، ترسیم و شبیه سازی اشیاء و نشانه ها ،
ایمینشن سازی ، تایپونگاری و صفحه آرایی مورد استفاده واقع می شوند.
با
همه اینها هیچگاه نمی توان ادعا کرد که کارل دراو و فری هند نسبت به
فتوشاپ برتر هستند، بلکه بهتر است بگوئیم هر کدام به منظور خاصی طراحی شده
اند و هیچکدام مستقل از دیگری نبوده بلکه این برنامه ها کامل کننده یکدیگر
هستند. جلوه هایی که فتوشاپ روی تصاویر ایجاد می کند و یا مقوله اسکن و
اصلاح رنک تصاویر فتوگرافی که بحث بسیار مهمی در صنعت چاپ می باشد فقط از
عهده فتوشاپ یر می آید و برنامه های برداری در این زمینه عاجزند. حال آنکه
برخی هند و کارل دراو به دلیل استقلال از پارامتر تعیین کننده رزولوشن به
امتیازاتی دست پیدا کرده اند که از طریق آن ها می توان ضعفهای فتوشاپ غلبه
کرد. در یک کلام یک طراح باید هر دو برنامه برداری و رستری را داشته باشد و
به هر دو نیز کاملاً مسلط باشد.
البته فتوشاپ ، فری هند و کارل دراو در او سرآمد نرم افزارهای گرافیکی می باشند و
برنامه
های دیگری نیز وجود دارند که عملکردی مشابه اینها داشته باشند مثل برنامه
AdobeIllastrator که مشابه کارل دراو و فری هند عمل می کند و برنامه Corel
Photopaint که عملکردی مشابه فتوشاپ دارد.
شامل 95 صفحه word
این تحقیق به بررسی نحوه استفاده از ترموسیفون در صنایع مختلف و تجزیه و
تحلیل اثر بار حرارتی ترموسیفون و محاسبه ضریب کلی انتقال حرارت و
جابجایی برروی آن میپردازد.
در فصل اول به بررسی بازیافت گرما و کاربردهای آن در صنعت پرداخته ایم.
در فصل دوم در مورد لوله های گرمایی و انواع آن و همچنین مصارف آن در صنایع مختلف بحث شده است.
در فصل سوم به نحوه استفاده از ترموسیفون در صنعت نانوایی و فواید آن در جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره شده است.
در فصل چهارم به بررسی تاثیر نسبت هندسی و نسبت پر شدن بر ویژگی های انتقال گرمای یک ترموسیفون بسته دو فازی پرداخته ایم .
در
فصل پنجم اثر بار حرارتی یک ترموسیفون و محاسبه ضریب کلی انتقال حرارت و
جابجایی بر روی آن را مورد بررسی قرار دادیم . همچنین ترجمه لاتین مباحث
این فصل نیز ضمیمه این پروژه می باشد .
مقدمه:
با صنعتی شدن بیش تر
جهان، بخش صنعتی انرژی بیش تری را نسبت به گذشته مصرف می کند . بیش تر
انرژی برای مقاصد صنعتی، هم چون تولید بخار، آب داغ، دستگاه های گرم کننده و
محرک استفاده می شود. مصرف انرژی رو به افزایش است اما منابع انرژی موجود
در حال کاهش می باشند. این امر هشداری است برای بخش صنعتی . در نتیجه بخش
صنعتی سعی در بازیافت و دسترسی مجدد به انرژی مصرف شده داشته است.
بازیافت
گرمای هدر رفته یکی از گزینه ها در محافظت از انرژی و حفظ منابع انرژی
است. سال هاست که این روش مورد تحقیق و بررسی بوده است . استفاده از روش
بازیافت گرمای هدر رفته برای صنایع تازگی ندارد. لوازم بازیافت گرمای هدر
رفته ، به عنوان مثال ، مبدل های گرمایی می باشند. هر وسیله ای که مبادله
گرما را میان دو سیال تسهیل نماید ، ممکن است یک مبدل گرمایی دانسته شود .
تنوع کاربردهایی که در آن ها از لوازم مبدل های گرمایی استفاده می شود ،
دامنه ی وسیعی از لوازم را شامل می شوند که در پیشرفته بودن به لحاظ فنی و
اندازه شامل لوازمی چون رادیاتورها و یخچال های خانگی، موتور هواپیما ها و
موتور وسایل نقلیه و کارخانه فرآوری شیمیایی می شوند. در نتیجه ، شکل های
مختلف مبدل های گرمایی طراحی شده اند. این ها اغلب تحت عنوان recuprators
یا regenemtor بسته به فرآیند ی که از طریق آن مبادله گرمایی میان 2 سیال
انتقال گرما صورت می پذیرد ، نامیده می شوند. استفاده از روش بازیافت گرمای
هدر رفته نه تنها مصرف منابع عمده را کاهش می دهد ، بلکه آزاد سازی دی
اکسید کربن به محیط را نیز می کاهد. و نقش مهمی در کاهش تولید دی اکسید
کربن با کاهش مصرف منابع عمده انرژی هم چون ، زغال سنگ، سوخت فسیلی، و غیره
، ایفا می کند. جنبه ی محیطی، همچنین برای بخش صنعتی یک مورد نگرانی بوده
است. امروزه ، با تغییرات بسیاری در این سیاره به دلیل آزاد سازی دی اکسید
کربن به محیط روبرو هستیم : گرم شدن زمین ، کاهش لایه های اوزون ، تغییرات
قابل توجه آب و هوایی و بسیاری دیگر . این ها فقط چند مورد از عواقب عدم
کنترل مؤثر مصرف انرژی توسط انسان است .
چکیده1
مقدمه2
فصل اول : بازیافت گرما
کاربردهای بازیافت انرژی در صنعت4
مزایای اقتصادی بازیافت گرما4
مزایای زیست محیطی بازیافت گرما5
تجهیزات بازیافت انرژی6
اساس تجهیزات بازیافت انرژیگاز – گاز6
1ـ لوله های حرارتی (heat pipe)6
2 ـ مبدل های حرارتی گردان (Rotary)7
3 ـ سیستم بازیافت انرژی گردشی(Run – Around energy recovery Loop)8
4 ـ مبدل های حرارتی صفحه ای ثابت (Fix Plate)8
فصل دوم: آشنایی با لوله های گرمایی
تئوری لوله های گرمایی11
اصول عملکرد لوله های گرمایی12
محدودیت های انتقال حرارت در لوله های گرمایی18
1 ـ حد جوشش18
2 ـ حد موئینگی19
3 ـ حد لزجت19
4 ـ حد ماندگی20
5 ـ حد صوتی20
انواع لوله های گرمایی22
الف) بر حسب ساختار22
1 ـ ترموسیفون22
2 ـ لوله ی گرمایی استاندارد23
3 ـ لوله ی گرمایی حلقوی24
4 ـ لوله گرمایی صفحه تخت24
5 ـ لوله ی گرمایی شعاعی (گردان)24
6 ـ لوله ی گرمایی پیش لبه25
ب) بر حسب دمای عملیاتی25
1 ـ لوله ی گرمایی سرمازا (CHP)25
2 ـ لوله ی گرمایی دما پایین (LHP)26
3 ـ لوله ی گرمایی دما متوسط26
4 ـ لوله ی گرمایی دما بالا26
محدوده ی کاربرد لوله های گرمایی26
کاربردهای مبدل های حرارتی لوله ی گرمایی27
1 ـ گرمایش کف و روشنایی ساختمان27
2 ـ گلخانه ها و کاربردهای کشاورزی28
3 ـ سرد کردن وسایل برقی و الکترونیکی28
4 ـ تولید الکتریسیته30
5 ـ دیگ بازیاب گرمای اتلافی30
6 ـ جوش آورهای صنایع شیمیایی و پتروشیمی31
7 ـ مبدل های حرارتی خشک کن ـ هوا32
8 ـ بازیافت گرمایی محیط نانوایی33
فصل سوم : بازیافت گرمای هدر رفته در نانوایی ها
سیستم بازیافت گرما36
استفاده از سیستم بازیافت گرما در صنایع پخت نان37
سیستم بازیافت گرمای پخت نان Buttercup با استفاده از LTHE 38
سیستم گرمای هدر رفته در نانوایی38
تجزیه و تحلیل طرح 39
شرایط نانوایی 39
سیستم لوله و مجاری موجود در نانوایی39
سیستم فن41
شارژ نمودن مبدل گرمایی لوله گرمایی ترموسیفون حلقه ای 41
بررسی اطلاعات نادرست قبلی41
اندازه گیری جریان 42
اندازه گیری دما 42
فصل چهارم : تاثیر نسبت هندسی و نسبت پر شدن بر ویژگی های انتقال گرما در یک ترموسیفون بسته دو فازی44
لوازم آزمایشی و فرآیند مربوط بدان47
نتایج آزمایشگاهی و بحث و بررسی50
نتایج52
فهرست علامات53
فصل
پنجم : تجزیه و تحلیل اثر بار حرارتی یک لوله گرمایی بدون فتیله (
ترموسیفون ) و محاسبه ضریب کلی انتقال حرارت و جابجایی بر روی آن
آزمایش های ترموسیفون55
تجزیه و تحلیل اثر بار حرارتی لوله گرمایی57
اتلاف حرارت در قسمت چگالنده57
اتلاف حرارت در قسمت تبخیر کننده و آدیاباتیک 59
بحث و نتیجه گیری
شامل 205 صفحه word