رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

ارزیابی چند رسانه‌ای

از آنجائیکه ملاک موفقیت این سیستم‌ها از یکدیگر متفاوت می‌باشد ایجاد ملاک ارزیابی حتی مهم‌تر می‌شود برای نمونه درکارهای نستی تمایل به سیستم ها راندمان یکی از مهمترین فاکتورها می‌باشد در صورتیکه در یک سناریوی بازی که سرگرمی مهم است به تأخیر انداختن کاربرد کارهای تکمیلی به وسیله پیدا کردن راه هایی برای سخت کردن بیشتر بازی‌ ممکن است یک عامل مهم موف
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 439 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 184
ارزیابی چند رسانه‌ای

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

ارزیابی چند رسانه‌ای

  1. I. مسائلی در مورد ارزیابی چند رسانه‌ای
  2. II. روشها
  • مقدمه‌ای بر ISO 13 407
  • طرح چند رسانه‌ای متمرکز بر کاربر

ü مطالعه موردی : مورد اشتغال

  • مروری بر روش‌ها

ü مطالعه موردی: مطالعه کار پژوهشی

  • شیوه‌ رویدادهای شاخص
  • Cello: ارزیابی به وسیله بازبینی

ü مطالعه موردی: چندرسانهای KIOSK

  • شیوه‌های تجزیه مشاهده‌ای که اساس‌شان در قوم شناسی است.
  • زمینه استفاده از تجزیه

ü مطالعه موردی: یادداشتهای LOTUS

  • طبقه بندی فیش
  • گروه‌های متمرکز

ü مطالعه موردی: قابلیت استفاده اولیه

  • ارزیابی همکارانه

ü مطالعه موردی: کیفیت نرم افزار

  • فهرست تخمین قیمت

ü مطالعه موردی: سازمان آموزشی

  1. III. راهبردهای چند رسانه ای
  • اصول چند رسانه‌ای و قابلیت استفاده: یک مقدمه
  • طرح چند رسانه‌ای : نقش رهنمودها

  1. IV. مراحل مختلف چند رسانه ای
  • مشخص نمودن نیازها
  • برنامه ریزی پروژه و ارزیابی
  • سازماندهی اطلاعات
  • مسیر ارزیابی

  1. V. طرح رابط کاربر عمومی
  • · طرح بندی صفحه نمایش
  • هدایت در چند رسانه‌ای
  • دکمه‌های صفحه نمایش در چند رسانه‌ای
  • استفاده از منو در چند رسانه‌ای
  • فرم پرکردن در چند رسانه ای
  • استفاده از نشانه‌ها در چند رسانه‌ای
  • رنگ در چند رسانه‌ای

  1. VI. عناصر چند رسانه ای
  • · متن در چند رسانه‌ای
  • بازیابی اطلاعات
  • · تصاویر در چند رسانه‌ای
  • دیاگرام ها و جداول
  • ویدئو در چند رسانه‌ای
  • · انیمیشن
  • · تولید صدا
  • · گفتار درچند رسانه‌ای
  • · صدای بی وقفه
  • ویدئوی بی وقفه

  1. VII. همکاری چند رسانه ای
  • ترکیب عناصر رسانه‌ها
  • کیفیت رسانه‌ها
  • قابلیت دید یک کاربر
  • شبکه جهانی به عنوان چند رسانه‌ای

  1. VIII. چند رسانه ای در عمل
  • طرح شبکه جهانی
  • نرم افزار آموزشی
  • سیستم‌های اطلاعاتی عمومی
  • کنفرانس چند رسانه‌ای
  • تبلیغات چند رسانه‌ای
  • بازیها و سرگرمی

  1. I. مسائلی در مورد ارزیابی چند رسانه‌ای

صنعت چند رسانه‌ای به سرعت در حال تغییر است که به منظور بهره‌مندی کامل از امکانات اخیر تکنولوژی است. این طبیعت پویای صنعت چند رسانه‌ای مشکلات زیادی را برای قابلیت استفاده از آنها ایجاد کرده است. از طریق تحقیق گسترده در مورد نوشتجات رایج در زمینه‌های چند رسانه‌ها و قابلیت استفاده , روش است که روش ها و شیوه‌های قابلیت استفاده باید یک سطح بالای قابلیت استفاده برای اطمینان از وضعیت سیستم و کارآیی آن فراهم کنند تا از قابلیت اجرا در دامنه چند رسانه‌ای تکامل یافته بدون تغییر اطمینان یابند.

متخصصین قابلیت استفاده باید یک درک کلی از فناوری چند رسانه‌ای و کاربردهایش در حالیکه در تلاش برای معرفی نقاط ضعف در حوزه قابلیت استفاده هستند داشته باشند.

صحنه جدید : ارزیابی چند رسانه‌ای

کاربردهای چند رسانه‌ای از جهات زیادی با نرم افزار نست متفاوت است : تاکنون نسبتاً ساده بوده تا حوزه‌های استفاده از مجموعه برنامه‌های کامپیوتری را پیش‌بینی کنیم ولی کاربردهای چند رسانه‌ای این پتانسیل را دارند که در یک دامنه متعددی از این حوزه‌ها از قبیل سرگرمی , تحصیل و تجارت با ارتباطات و هنر استفاده شوند (مراجعه کنید به Petersen سال 1998) دامنه گسترده حوزه‌های کاربرد علمی در چند رسانه‌ها مسائل بعدی در مورد قابلیت استفاده از به وجود می‌آورد.

ملاک ارزیابی

از آنجائیکه ملاک موفقیت این سیستم‌ها از یکدیگر متفاوت می‌باشد , ایجاد ملاک ارزیابی حتی مهم‌تر می‌شود. برای نمونه , درکارهای نستی تمایل به سیستم ها , راندمان یکی از مهمترین فاکتورها می‌باشد. در صورتیکه در یک سناریوی بازی که سرگرمی مهم است به تأخیر انداختن کاربرد کارهای تکمیلی به وسیله پیدا کردن راه هایی برای سخت کردن بیشتر بازی‌ ممکن است یک عامل مهم موفقیت باشد.

روش محاسبه کمیت : بازده و کارآیی

بازده و کارآیی به طور نستی استفاده می شدند تا فعل و انفعال کاربرد یا یک محصول یا کاربرد جدید را اندازه گیری کند ولی این اندازه گیری‌ها ممکن است کاملاً در یک محیط رسانه‌ای جدید نامناسب باشد , برای مثال , وقتیکه یک کاربرد برای پیدا کردن اطلاعات در شبکه در حال جستجو است ( روجوع به Newnan , Smith و Parks سال 1997)

Petersen سال (1998) به این بحث پرداخت که هیچ کدام از روش‌های ارزیابی چند رسانه‌ای موجود نمی‌توانند رسیدگی کنند که چگونه مسائل سطح بالا مانند سرگیری‌های رسانه‌ها، زیبایی شناختی لذت و مشغولیت می‌تواند ارزیابی شود. او به این بحث پرداخت که اکثریت مواد ارزیابی قابل دسترسی شامل مجموعه هایی از رهنمودهایی است که نمی‌تواند برای ارزیابی کاربردهای چند رسانه‌ای کافی باشد , در ابتدا به این علت که آنها عمومیت فاکتورهای قابل استفاده را به بهره دارند و دوم اینکه آنها در پیش بینی رفتار کاربرد ناموفق هستند.

Shneiderman سال (1997) از طرف دیگر با در نظر گرفتن قابلیت استفاده شبکه یک نظریه مثبت‌تری را مطرح کرد. اگرچه بی اهمیت است که هنوز خیلی ابهامات برای طراحان در این زمینه وجود د ارد , او باور کرد که قلمروهای برنامه ریزی هم کنشگر کاربردگیر مثل سیستم منو وسیستم سازماندهی اطلاعات کلمات مشخص دراتصال متن به متن‌های دیگر و نمایش متن پس از انتخاب کلمه می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را می‌توان آسان کند.

جهت دریافت فایل ارزیابی چند رسانه‌ای لطفا آن را خریداری نمایید


اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

هنگامیکه در دهه شصت تکنولوژی های اتوماسیون دیجیتال در دسترس قرار گرفت از آنها جهت بهبود و توسعه سیستمهای اتوماسیون صنعتی استفاده شد مفاهیمی مانند صنایع خودکار1(CIM) و سیستمهای کنترلی خودکار توزیعی 2(DCCS) در زمینه اتوماسیون صنعتی معرفی گردید و کاربرد شبکه های ارتباطی تقریبا“‌ رشد قابل توجهی نمود کاربرد سیستمهای اتوماسیون صنعتی گسترش پیدا کرد
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 303 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

خلاصه

پیشرفت فن آوری اینترنت و شبکه های ارتباطی در دهه های اخیر ایجاب می نماید تا به لزوم بکارگیری شبکه های ارتباطی در صنعت و در این راستا شبکه ای کردن دستگاهها و سنسورهای صنعتی بپردازیم.

در این مقاله نگاهی اجمالی به اتوماسیون صنعتی و نقش شبکه های ارتباطی در توسعه صنعت داریم . در ابتدا با بیان تاریخچه اتوماسیون صنعتی , به ذکر اطلاعات پایه اعم از سطوح سلسله مراتبی اتوماسیون صنعتی و پروتکل MAP ( پروتکل اتوماسیون صنعتی) می پردازیم.

در ادامه ملزومات اساسی طراحی و ارتباطات قسمتهای مختلف یک شبکه صنعتی شرح داده می شود و با اشاره به توسعه شبکه های ارتباطی به نقش ارزنده اتصال دستگاهها و سنسورها در دنیای صنعت می پردازد .

انواع شبکه های صنعتی با ذکر محاسن و معایب هر یک بررسی شده و نشان می دهد که چگونه می توانیم شبکه های سرعت بالا مانند Ethernet را با شبکه های سطح پایین تر (‌مانند : Fieldbus) جهت افزایش کارایی ترکیب نمود و همچنین اهمیت استفاده از پردازنده ها و رابطهای کامپیوتری در مدیریت هرچه بیشتر اطلاعات تبادلی و chip های از قبل برنامه ریزی شده (‌Asic) شرح داده می شود. در پایان با بیان پیشنهادهایی جهت طراحی یک شبکه ارتباطی در صنعت به کار خود خاتمه می دهد.

فصل 1 – شبکه های صنعتی

مقدمه

هنگامیکه در دهه شصت تکنولوژی های اتوماسیون دیجیتال در دسترس قرار گرفت از آنها جهت بهبود و توسعه سیستمهای اتوماسیون صنعتی استفاده شد . مفاهیمی مانند : صنایع خودکار[1](CIM) و سیستمهای کنترلی خودکار توزیعی [2](DCCS), در زمینه اتوماسیون صنعتی معرفی گردید و کاربرد شبکه های ارتباطی تقریبا“‌ رشد قابل توجهی نمود.

کاربرد سیستمهای اتوماسیون صنعتی گسترش پیدا کرد بطوری که تعدادی از مدلهای دیجیتالی آن برای شبکه های ارتباطی جهت جمع آوری اطلاعات و عملیات کنترلی سطح پائین (سطح دستگاهای عمل کننده) با هم در ارتباط بودند.

در یک سیستم مدرن اتوماسیون صنعتی ,‌ ارتباط داده ها بین هر یک از دستگاههای اتوماسیون نقش مهمی ایفا می کند , هدف از استانداردهای بین اللملی برقراری ارتباط بین همه دستگاههای مختلف اتوماسیون است. از این رو کوششهائی جهت استانداردسازی بین المللی در زمینه شبکه ها صورت گرفت که دستاورد مهم آن پروتکل اتوماسیون صنعتی (MAP) در راستای سازگاری سیستم های ارتباطی بود. پروتکل MAP جهت غلبه بر مشکلات ارتباطی بین دستگاههای مختلف اتوماسیون گسترش پیدا کرد و بعنوان یک استاندارد صنعتی جهت ارتباطات داده ای در کارخانه ها پذیرفته شد .

عملکرد و قابلیت اطمینان یک سیستم اتوماسیون صنعتی در حقیقت به شبکه ارتباطی آن بستگی دارد .

در یک شبکه ارتباطی اتوماسیون صنعتی ,‌ بهبود عملکرد شبکه وقابلیت اطمینان آن و استاندارد بودن ارتباطات با توجه به اندازه سیستم و افزایش حجم اطلاعات تعیین می گردد.

یک شبکه ارتباطی جهت یک سیستم اتوماسیون صنعتی باید دارای شرایط زیر باشد :

1 - قابل استفاده بودن شبکه 2 - ‌ توان عملیاتی مناسب شبکه 3- ‌میانگین تاخیر انتقال اطلاعات قابل قبول.

به علاوه عوامل موثر بر عملکرد صحیح یک سیستم اتوماسیون صنعتی می تواند شامل موارد زیر باشد:

1 - ارزیابی کارایی یک شبکه ارتباطی توسط یکی از روشهای شبیه سازی یا تحلیلی.

2 - مطالعه کارایی شبکه در یک محیط نویزی .( نویز حاصل از روبوتهای جوشکاری و موتورهای بزرگ و غیره )

3 تنظیم صحیح پارامترهای ارتباطی شبکه . در یک سیستم اتوماسیون صنعتی شبکه ارتباطی یک جز مهم می باشد. زیرا عهده دار تبادل اطلاعات است. بنابراین جهت دست یافتن به مقادیر صحیح بایستی اتصالات ارتباطی بین ایستگاههای مختلف شبکه ارتباطی بدرستی صورت گرفته باشد.

1 2 سطوح سلسله مراتبی سیستم های اتوماسیون صنعتی

سیستم های اتوماسیون صنعتی می توانند خیلی مجتمع و پیچیده باشند ولی عموما“ به سطوح سلسله مراتبی ساختار بندی می شوند. هر سطح شرایط متفاوتی در شبکه ارتباطی دارد .


جهت دریافت فایل اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی لطفا آن را خریداری نمایید


visio یک ابزار دیاگرام کشی برای متخصصان در امر تجارت

به بیان ساده visio یک ابزار دیاگرام کشی برای متخصصان در امر تجارت وبسیاری از افرادی است که به هنرمند نبودن خود اذعان دارند مجموعه آیکن های visio که در این برنامه ،اشکال نامیده می شوند همه چیز ازاجزای شبکه کامپیوتر گرفته تا مبلمان اداره، کادرهای نمودار سازمان دهی یا یک نمودار گردشی ،سوییچ هاورله های الکتریکی را نشان می دهند
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 1964 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61
visio یک ابزار دیاگرام کشی برای متخصصان در امر تجارت

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

visio یک ابزار دیاگرام کشی برای متخصصان در امر تجارت

بررسی visio

به بیان ساده visio یک ابزار دیاگرام کشی برای متخصصان در امر تجارت وبسیاری از افرادی است که به هنرمند نبودن خود اذعان دارند.

مجموعه آیکن های visio که در این برنامه ،اشکال نامیده می شوند همه چیز ازاجزای شبکه کامپیوتر گرفته تا مبلمان اداره، کادرهای نمودار سازمان دهی یا یک نمودار گردشی ،سوییچ هاورله های الکتریکی را نشان می دهند.

مقایسه محصولات visio

سال هاست که visio با ویژگی های مختلف (standard,professional,technical,Enterprise )وجود دارد و در عین حال می توانید ابزارهای پیشرفته برنامه نویسی را در visual studio NET .وابزارهای دیاگرام کشی شبکه ای پیشرفته را درvisio enterprise net work tools پیدا کنید.موارد مزبوربرای یک کاربر در سطح متوسط گیج کننده و دشوار هستند به همین خاطر مایکرو سافت تصمیم به ساده سازی و تولید دو ویرایش از visioگرفت که standardوprofessional هستند .هر دو مورد مزبور را" موتور" هدایت می کند ولی مخاطبان آن ها اندکی با هم فرق دارند و انواع نمودارها و دیاگرام هایی که می توانید با استفاده از این دو نوع ایجاد کنید نیازهای متفاوتی را برطرف می سازند.

Visio Standard : این برنامه برای مشاغل تجاری طراحی شد و برای افرادی مفید است که در زمینه تجارت فعالیت دارند (از مدیران محصول گرفته تا تحلیل گران مالی و متخصصان در امر فروش و بازاریابی) تا بتوانند نمودارها و دیاگرام های تجاری برای به تصویر کشیدن فرآیندهای تجاری، شیوه بازاریابی، سازمان دهی ها، زمان بندی پروژه و سایر موارد را ایجاد کنند.

Visio Professional : این برنامه برای کاربران فنی طراحی شد که شامل همه موارد Visio Standard و ویژگیهای بیشتری است. طراحان و مدیران شبکه، مهندسان برق، مدیران IT ، طراحان تسهیلات، متخصصان اینترنت، مدیران و طراحان وب و برنامه نویسان نرم افزار می توانند از Visio Professional برای ایجاد نمودارها و دیاگرام هایی استفاده کنند که بسیاری از مفاهیم و فرآیندهای فنی را نشان می دهند.

اولین گام به سوی Visio

1- در دسک تاپ ویندوز فرمان Start, All Program را اجرا کنید.

فرمان Microsoft Office , Microsoft Office Visio 2003 را اجرا کنید.

جهت دریافت فایل visio یک ابزار دیاگرام کشی برای متخصصان در امر تجارت لطفا آن را خریداری نمایید


SWIFT

امروزه در تجارب جهانی استفاده از شبکه های الکترونیکی برای انجام دادن این تبادلات رواج فراوان دارد از مؤثرترین و فراگیرترین این شبکه ها، شبکه SWIFT می باشند SWIFT مخفف عبارت زیر (Society for Financial Telecommunication Worldwide Interbank) است این شبکه تبادلات بانکی را تحت نظام EC انجام درآورده و دارای ویژگیها و محاسن گوناگونی می باشد استفاده از شب
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
SWIFT

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

SWIFT

1-2-1 مقدمه

در بخشهای پیشین با مفاهیم گوناگونی از تجارت الکترونیکی آشنا شدیم. در این قسمت با یک کاربرد وسیع شیوه از معاملات تجاری بیشتر آشنا می شویم. بی شک معاملات تجاری در سطح بین المللی و داخلی مستلزم رد و بدل شدن سریع و مطلوب مبادلات پولی و بانکی می باشد.

امروزه در تجارب جهانی استفاده از شبکه های الکترونیکی برای انجام دادن این تبادلات رواج فراوان دارد از مؤثرترین و فراگیرترین این شبکه ها، شبکه SWIFT می باشند. SWIFT مخفف عبارت زیر (Society for Financial Telecommunication Worldwide Interbank) است. این شبکه تبادلات بانکی را تحت نظام EC انجام درآورده و دارای ویژگیها و محاسن گوناگونی می باشد. استفاده از شبکه SWIFT در مؤسسات بانکی و مالی در اکثر کشورهای جهان رواج گسترده ای دارد. در ادامه این قسمت به شرح مبسوطی از اجزای مختلف SWIFT می پردازیم.

پ-2-2 تاریخچه

بعد از پایان جنگ جهانی دوم، برای جارت، اقتصاد جهان سرفصل جدیدی گشوده شد. کشورها بعد از جنگ برای بازسازی خسارت های جنگ تلاش جدی را آغاز نموده و چرخ تولید و تجارت با سرعت زیادی به حرکت درآمد. به تناسب افزایش داد و سندهای تجاری، حجم پرداختهای پولی و مبادلات مالی این کشورها سیر صعودی پیدا کرد. در اوایل دهه 60 میلادی حدود 60 بانک بزرگ از کشورهای اروپاییی و آمریکایی که سهم بیشتری از تجارت جهانی را دارا بودند، تصمیم گرفتند برای کاهش هزینه های داد و ستدهای مالی و رد و بدل کردن اطلاعات بانک چاره اندیشی کرده و مبادلات بین بانکی را به نحوی در سایه پیامهای الکترونیکی استاندارد، مکانیزه کنند. لذا در دسامبر سال 1967 هفت بانک برجسته کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، سوئیس، اتریش، هلند و دانمارک تحقیقات را در این زمینه آغاز نموده و نتیجه تحقیقات خود را در ماه می سال 1972 انتشار دادند که با پذیرفته شدن این نتایج در ماه می سال 1973 مؤسسه SWIFT با عضویت 239 بانک از 15 کشور جهان در بروکسل تاسیس گردید. شایان ذکر است هزینه های مطالعات مذکور توسط 73 بانک اروپایی و آمریکایی در سال 1971 تقبل گردیده بود.

پس از پایان مراحل قانونی تأسیس، خرید تجهیزات، نصب و راه اندازی شبکه سوییفت در ماه می سال 1977 رسماً شروع بکار کرد. در این مرحله تعداد اعضای شبکه 518 بانک از 230 کشور بوده و امروزه این شبکه با عضویت 6000 بانک و مؤسسه مالی از 163 کشور جهان در حال فعالیت است و روزانه حدود 5/3 میلیون پیام از طریق این شبکه فرستاده می شود.

مرکز اصلی شبکه سوییفت در کشور بلژیک بوده و کشورهای آمریکا، هلند، انگلیس و هنگ کنگ بعنوان پشتیبانی اعضا فعالیت دارند.

پ-2-2-1 مصرف کننده های سوییفت

مشتری های شبکه سوییفت را از نظر نوع استفاده می توان به دو گروه تقسیم کرد:

اول: اعضای تمام وقت و دائم

دوم:‌ مصرف کننده های محدود (مانند معامله گرها و واسطه ها)

گروه اول خود به دو بخش 1-اعضاء اصلی 2-اعضاء فرعی تقسیم می گردد. اعضاء اصلی را همان سهام داران شرکت تشکیل می دهند و اعضاء فرعی شامل شاخه ها و بخشهای خارجی و شرکت های فرعی شامل شاخه ها و بخشهای خارجی و شرکت های فرعی هستند که اکثراً به اعضای اصلی تعلق دارند.

پ-2-2-2 چگونگی عضویت اعضاء در هیأت مدیره

بانکها و مؤسسات مالی با داشتن حداقل 5/1% از سهام (میزان سهام هر عضو با توجه به پیامهای ارسالی آن عضو می شود) می توانند یک نماینده در هیأت مدیره داشته باشند. همچنین اگر هر عضو بیش از 6% از سهام را داشته باشد می تواند حداکثر دارای دو نماینده در هیأت مدیره باشد. اعضایی که کمتر از
5/1% از سهام را دارند می توانند بطور مشترک با دیگر اعضاء نماینده به هیأت مدیره معرفی نمایند.

پ-2-3 عملکرد شبکه سوییفت

پ-2-3-1 اجزای شبکه سوییفت

شبکه سوییفت از سه جزء اصلی که عملیات اصلی نقل و انتقال داده ها را انجام می دهند، تشکیل شده که در زیر معرفی می گردند:

1-(Operation Centers) OPC

2-(Swift Access Point) SAP

3-مصرف کننده

پ-2-3-2 شماره گذاری برای ورودی و خروجی داده ها

در شبکه سوییفت توالی داده ها (اعم از ورودی و خروجی) مورد کنترل قرار گرفته و اطمینان سیستم را بالا می برد. این عملیات بصورت زیر انجام می گیرد:

1-توالی ورودیها

ابتدا ورودیها بوسیله بانک ارسال کننده شماره گذاری می شود بعد از انتقال به سوییفت در OPC چک شده و ارسال گردد. اگر وقفه و عدم تعادلی بین توالی شماره ها بوجود آید سیستم آنرا گزارش می کند.

2-توالی خروجی ها

ابتدا شماره پیام بوسیله OPC تعیین می شود سپس بانک گیرنده آنرا کنترل می کند. اگر وقفه ای در توالی ها مشاهده شود بانک گیرنده می تواند تقاضای یک کپی از پیامهای مفقود شده را بکند.

پ-2-3-3 چگونگی تأیید یک پیام توسط سوییفت

وقتی که پیامهای ورودی بوسیله بانک به سوییفت ارسال می شود، سوییفت ابتدا آن را از لحاظ استاندارد بودن کنترل کرده و سپس یک کپی از ان پیام تهیه و اگر درستی پیام تأئید شدن وصول آن را بوسیله یک پیغام تأیید کننده به بانک ارسال کنند اعلام می نماید.

پ-2-3-4 ساختار عمومی پیامها

پیامها در بخش Header برحسب نوع و کاربرد به موارد زیر تقسیم می گردند:

پ-پیامهای مستقیم

2-چک ها

3-حواله های مؤسسات مالی

4-مبادلات و تبدیلات ارزی

5-بروات

6-اعتبارات اسنادی

7-تراول چکها

8-حواله های بدهکار، بستانکار

9-صورتحسابهای بانکی

10-معاملات سهام بین بانکها

11-پیامهای ویژه

پ-2-3-4-2 Trailer در ساختار پیامها

یانک ارسال کننده پیامها می باید استانداردهای سوییفت را در عملیات تبادلات بین بانکی رعایت نماید. برای کنترل پیامهای ارسال شده، سوییفت یک سیستم تأیید کننده پیامها دارد که پیامها را بر اساس مشخصه های سوییفت، می آزماید. این عمل تطابق بطور اتوماتیک انجام می شود. پس از کنترلؤ به بخش trailer اضافه و بهمراه پیام منتقل می گردد. در بانک گیرنده مشخصه هیا مذکور بازبینی شده و بعد از تطابق، از ارسال صحیح متن اطمینان حاصل می گردد تا از وجود ایرادهای احتمالی در سیستم مطلع گشت. علت این نقایص را می توان در ناکارا عمل کردن سیستم و خطاهای ناآشکار ارتباطی جستجو نمود.

پ-2-3-5 کدگذاری بانکها در بشکه سوییفت

برای سهولت در ارتباطات، نشانی بانکها در شبکه کدبندی شده اند و بدین وسیله استفاده کننده ها می توانند از طریق سوییفت پیامهای خود را به بانکهای مختلف در هر کشوری ارسال کنند. این کدها به چهار صورت می باشند:

1-کد بانک 2-کد کشور 3-کد منطقه 4- کد شعبه

پ-2-4 مسئولیت و امنیت پیامها در شبکه سوییفت

مسئولیت پیاما از لحاظ تهیه، ارسال و دریافت، پی گیری بر عهده دو مرکز عمده یعنی: سرویس دهنده (شبکه سوییفت) 2-مصربف کننده ها (بانکها) می باشد و هر بخش بر حوزه تحت اختیار خود نظارت می کند. بعنوان مثال بانکها (فرستنده و گیرنده) بر ارتباطشان با SAP نظارت کرده و شبکه سوییفت نیز بر SAP، OPC و ارتباطات بین المللی کنترل دارد. همچنین اگر پیامی مفقود شود سوییفت پی گیری لازم را انجام می دهد.

پ-2-4-1 برخی مسئولیت های ارسال کننده پیامها

در موارد زیر ارسال کننده پیالمها میئول می باشد:

1-ارسال شدن تأییدیه از سوی سوییفت (بخش 2-3)

2-وقتی پیام ارسال شده، در فهرست پیامهای دریافت نشده ظاهر می گردد در صورتیکه تأییدیه پیام از سوی سوییفت ارسال شده باشد.

3-وقتی فرستنده پیام در برابر عدم دسترسی به یک استفاده کننده یا SAP و یا OPC و ارسال پیام خطا از سوی سوییفت، عکس اعمل سریع نشان ندهد.

4-زمانیکه پیان ارسال شده شامل نشانی غیرموجود و یا اشتباه یک مقصد در بخش Header یا Text خود باشد.

پ-2-4-2 برخی مسئوایت های دریافت کننده پیامها

1-عدم واکنش به موقع در برابر پیامهای سیستم

2-عدم برقراری جریان عملیات بانکی بطورمطلوب

پ-2-5 تأمین هزینه ها در سیستم سوییفت

هزینه ها در سوییفت به سه طریق تأمین می گردد:

1-حق عویت 2-پرداخت ماهانه 3-پرداخت سالیانه

توضیح اینکه حق عضویت برای موارد زیر درنظر گرفته شده و توسط دو گروه از اعضاء اصلی و اعضاء فرعی پرداخت می گردد:

الف) برای اعضای اصلی ب) برای اعضای فرعی

1-عضویت اولیه 1-حق عضویت برای مقصد اولیه

2-سهام

توضیح اینکه اعضاء اصلی و فرعی در بخش 2-2-1 شرح داده است.

پ-2-6 برخی دیگر از هزینه های شبکه سوییفت عبارتند از:

1-سخت افزار و نرم افزار ترمینالها

2-هزینه شبکه ها بین بانک و سوییفت (تجهیزات ارتباطی + SAP)

3-ادارات موجود در مناطق – تعرفه اجاره نامه های بانکی

بطور خلاصه می توان اینگونه بیان کرد که بنا بر ساختار اشتراکی سوییفت، این مؤسسه بصورت تعاونی ادارا شده و از طریق دریافت حق عضویتها و هزینه ارسال پیامها هزینه های آن تأمین می گردد و در ضمن اعضاء در سود سهام سهیم هستند.

ب-2-7 برخی دیگر از سرویسهای سوییفت بصورت زیر قابل ذکر می باشند:

1-آموزش پایه ای رایانه

2-همایشهایی برای گروههای مصرف کننده

3-گروههای کاری

4-سمینارهای بین المللی بانک توسط سوییفت

5-خدمات ویژه مانند EDI (Electronic Data Interchange)

پ-2-8 مزایای سوییفت

در بخشهای گذشته معرفی اجمالی از ساختار شبکه سوییفت انجام گرفت بدین ترتیب مزایای این شبکه ارتباطات الکترونیکی را می توان بصورت زیر بیان کرد:

1-دسترسی مستقیم و مناسبق به طرفهای تجاری و زنجیره جهانی مشتریان

2-فرمت های استاندارد پیامها

3-کاهش هزینه های عملیات

4-اجرای سریع و فوری معاملات

5-صورتحسابهای روزانه

6-بهبود بهره وری

7-افزایش مدیریت بر کاریایی سرمایه

8-کاهش ریسک ناشی از خطاها

9-امنیت

10-دسترسی دائمی به شبکه

بانک الکترونیکی چیست؟

بانک الکترونیکی نوع خاصی از بانک است که جهت ارائه سرویس به مشتریان از یک محیط الکترونیکی (مانند اینترنت) استفاده می کند. در واقع بانک الکترونیکی یک نوع سرویس الکترونیکی (e-service) است. در این نوع بانک تمامی عملیات بانکی اعم از دریافت یا واریز کردن پول، تأیید امضا، ملاحظه موجودی و دیگر عملیات بانکی به صورت الکترونیکی انجام می شود. انجام تمامی این عملیات با سطوح امنیتی مناسب محافظت می شود. مهمترین نوع بانکداری الکترونیکی، بانکداری اینترنتی (Intenet Banking) است که گاه این دو با هم مترادف فرض می شوند و در این مقاله نیز تمرکز اصلی ما برروی بانکداری اینترنتی است.

مدل های بانکداری اینترنتی

دو مدل رایج برای بانکداری الکرونیکی وجود دارد که عبارتند از بانک های الکترونیکی (e-banks) و شعبات الکترونیکی (e-branches). یک بانک الکترونیکی در واقع موسسه ای است که فقط روی اینترنت موجود است و دارای هی گونه شعبه فیزیکی نیست. این چهارچوب کاری باعث می شود که بتوانیم بانکی داشته باشیم که نیازی به امور کاغذی ندارد، محدود به مناطق جغرافیایی خاصی نیست و هیچگاه درِ آن به روی کاربران بسته نشده و می تواند بیست و چهار ساعته به مشتریان سرویس دهد.

مدل شعبه های الکترونیکی (b-branches) به این صورت است که بانک های معمولی و مرسوم، خدمات بانک الکترونیکی را به کاربران خود ارائه دهند. علت وجود این مدل آن است که تمامی کاربران اینترنت و مشتریان بانک ها از خدمات بانک های الکترونیکی استفاده نمی کنند، لذا وجود بانک های قدیمی هنوز تا مدتی لازم به نظر می رسد. تحلیل گران معتقدند که جهت مهاجرت به بانک های الکترونیکی باید بانک های معمولی با ارائه خدمات بانکی این فرصت را به مشتریان خود بدهند تا این نوع نوین از بانکداری را آزمایش نموده و کم کم جذب آن شوند.

به علت فشاری که بانک های الکترونیکی به بانک های عادی واریز می سازند، بانک های عادی اقدام به ایجاد بانک های تینترنتی کمکی برای خود نموده اند. آنها بنابردلایلی وادار به این کار شده اند. اول اینکه جداسازی باتنک های الکترونیکی از ساختار بانک هیا مرسوم، حرکت کند و آهسته آن ساختار را با یک نمونه کاراتر تعویض می کند. ثانیاً این سیستم کاری به علت نبود کاغذبازی های رایج آزادی عمل بیشتری را برای آن واحد فراهم خواهد ساخت. ایجاد واحدهای بانکی اینترنتی مستقل با توصیه های افراد در برپاسازی اعمال تجاری بر روی اینترنت نیز هم سویی دارد. پیشرفت این کار نیازمند این است که به بخش بانک الکترونیکی استقلال داده شود و مدیریت آن نیز از مدیریت ام رتجاری مرسوم جدا باشد. سوم اینکه این روش اجازه می دهد که تا تیم بتواند بانکداری الکترونیکی را با تشکیل گروه های کاری خلاق از افراد همان خط تجاری مدیریت کند.

قابلیت های بانک الکترونیکی

مؤسسه های مالی چند سالی است که قابلیت های الکترونیکی را فراهم کرده اند که از آنها می توان به تلفن بانک معمولی، پایانه های ATM و سیستم های خودکار در سازمان های تبادل چک اشاره کرد. با این حال پیشرفت تکنولوژی مهارت کاربران را افزایش داده به همین نسبت تجارت در سطوح کلان و خردت نیز پیشرفته تر شده اند.

برای مثال با وجود سیستم های تلفنی پیشرفته و برنامه های اینترنتی دسترسی ها بسیار ساده تر شده اند. به این صورت می توان سرویس ها و محصولات مرسوم را از طریق کانال های توزیع (Delivery Channel) ارائه داد و حتی تمام سرویس ها و محصولات را با تکنولوژی جدید توسعه داد. برای مثال علاوه بر عملیات محاسبه سود پول و واریز و برداشت پول، این بانک می تواند از برنامه های پرداخت صورتحساب و مدیریت نقدینگی نیز حمایت کند. علاوه بر این توانایی های الکترونیکی می توانند منجر به انتخاب هیا جدید جهت پرداخت الکترونیکی مانند صندوق پول دیجیتالی و پول الکترونیکی شوند.

برای افزایش سادگی استفاده از این خدمات الکترونیکی آنها بر حسب درجه توانمندی به سه دسته مجزا تقسیم یم کنیم. قابلیت های مذکور در سه سطح تعریف می شوند. سیستم های سطح یک فقط می توانند اطلاعات را به همان صورت که منتشر کننده، آنها را تعریف کرده، ارائه دهند یا می توانند اجازه دهند تا اطلاعات غیرحساس انتقال پیدا کنند (سیستم های صرفا اطلاعاتی). سیستم های سطح دو، اجازه به اشتراک گذاری اطلاعات حساس و برقراری ارتباط بین کاربران را می دهند (سیستم های الکترونیکی انتقال اطلاعات). سیستم های سطح سه، تسهیلاتی از قبیل انتقال موجودی و دیگر تراکنش های مالی را دارا می باشند (سیستم های پرداخت الکترونیکی). بسیاری از سیستم ها از ترکیبی از قابلیت های این سه سطح بهره مند هستند.

جهت دریافت فایل SWIFT لطفا آن را خریداری نمایید


بررسی مکانیزم‌های سویچینگ در سیستم‌های مخابرات

شبکه‌های مخابراتی جهت انتقال سیگنال‌ها از نقطه‌ای به نقطه دیگر بکار می‌روند بهترین مثال یک شبکه مخابراتی، شبکه تلفن است و ساده‌ترین شبکه تلفن از یک تلفن به ازای هر مشترک تشکیل شده است مسیر ارتباطی بین این دو تلفن را یک رابط (link) می‌گوییم
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 1636 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
بررسی مکانیزم‌های سویچینگ در سیستم‌های مخابرات

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

بررسی مکانیزم‌های سویچینگ در سیستم‌های مخابرات

-1 تعریف شبکه‌های مخابراتی و بررسی یک شبکه تلفی ساده

شبکه‌های مخابراتی جهت انتقال سیگنال‌ها از نقطه‌ای به نقطه دیگر بکار می‌روند. بهترین مثال یک شبکه مخابراتی، شبکه تلفن است و ساده‌ترین شبکه تلفن از یک تلفن به ازای هر مشترک تشکیل شده است. مسیر ارتباطی بین این دو تلفن را یک رابط (link) می‌گوییم.

شکل 1-1 ساده‌ترین شبکه تلفن

در صورتی که هر دو مشترک فوق بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند، آن را خط دوطرف می‌نامیم. هرگاه بخواهیم این شبکه را گسترش دهیم، برای هر مشترک جدید نیاز به یک رابط جدید داریم شکل 2 یک شبکه تلفن با چهار مشترک به همراه تجهیزات موردنیا آ ن را توصیف می‌کند.

شکل 2-1 یک شبکه تلفن با چهار مشترک

همانطور که مشاهده می‌کنیم، توسعه شبکه از دو مشترک به بالا باعث اضافه شدن وسیله‌ای دیگر به نام سوئیچ شده است که تعیین کننده مقصد مکالمه هر کدام از مشترکین می‌باشد. در صورتی که بخواهیم شبکه فوق را باز هم گسترش دهیم، تعداد رابطه‌ها افزایش می‌یابد یا یک تقریب را می‌توان گفت هرگاه تعداد N مشترک تلفنی داشته باشیم، در این صورت تعداد رابطه‌‌ها N2/2 خواهد شد. مثلاً اگر 10000 مشترک تلفنی در این شبکه موجود باشد، در این صورت تعداد رابطه‌های موجود 500000=2/2 10000 خواهد شد. پس با این روش امکان توسعه شبکه در مقیاس وسیع وجود ندارد.

2-1 مرکز تلفن

در شبکه‌های عملی مبنای تمرکز تمام سوئیچ‌ها در یک محل به نام مرکز سوئیچینگ و تخصیص دادن تنها یک رابط به ازای هر مشترک گذاشته شده است.

شکل 3-1 یک مرکز تلفن محلی برای تمرکز تمامی سوئیچ‌ها

هر سه کلمه مرکز سویئیچینگ و مرکز تلفن اشاره به یک مفهوم دارند. هر کدام از رابطه‌ها که به مرکز متصل می‌گردد، تشکیل یک حلقه (LOOP) بین مرکز و مشترک ایجاد می‌کند. رابط‌های مشترکین از طریق کابل وارد مرکز تلفن می‌شود. جهت افزایش قابلیت انعطاف اتصال بین رابط‌ها در کابل و تجهیزات مرکز تلفن از وسیله‌ای به نام Main Distribution Frame (MDF) استفاده می‌شود. از طرفی MDF محلی مناسب برای تست نیز می‌باشد. در MDF تجهیزات حفاظتی ولتاژ و فیوز نیز بکار رفته است. هر مرکز تلفن تعداد رابط‌های محدودی را شامل می‌شود. مثلاً یک مرکز تلفن با ظرفیت 100 شماره تنها می‌تواند به 100 مشترک سرویس دهد. بنابراین با گسترش شبکه‌های تلفنی و بالا رفتن تعداد مشترکین بایستی بین مراکز تلفن نیز از طریق مراکز دیگر ارتباط برقرار کنیم. در این حال به مراکزی که به تعداد محدودی از مشترکین مثلاً 10000 تا سرویس می‌دهند، مراکز محلی (Local Exchange) و به مراکزی که بین مراکز محلی ارتباط برقرار می‌کند. مراکز اولیه (Primary center) و به مراکزی که بین مراکز محلی ارتباط برقرار می‌کنند، مراکز ثانویه (Secondary center) و نهایتاً به مراکزی که بین مراکز ثانویه ارتباط برقرار می‌کنند، مراکز بین‌المللی (International exchanges) می‌گویند.

شکل 4-1 ارتباط بین مراکز کوچکتر با بزرگتر را در یک شبکه وسیع

3-1 تقسیم‌بندی شبکه‌های تلفنی و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر

می‌توان در یک طبقه‌بندی کلی شبکه‌ها را به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم کرد. شبکه‌های عمومی قابل استفاده توسط مردم می‌باشد، ولی شبکه‌های خصوصی به شرکت‌ها یا افراد جهت استفاده خصوصی آن‌ها تخصیص داده می‌شود. شبکه‌های خصوصی را Private Branch Exchange (PBX) می‌نامند. گاهی اوقات به PABX, PBX نیز می‌گویند. شبکه‌های خصوصی تمام وظایف شبکه‌های عمومی را دارند. به رابط‌های بین یک شبکه خصوصی و عمومی یا دو شبکه خصوصی، ترانک (Trunk) به واسطه‌ای گفته می‌شود که ارتباط دهنده محیط درون و برون PBX است)، می‌گویند.

همانطور که از جمله فوق استنباط می‌شود، سه نوع ترانک وجود دارد:

  1. ترانک شهری یا O.C ترانک که جهت ارتباط PBX با مراکز تلفن شهری است.
  2. ترانک خصوصی به یا Tie Trunk (Tie به معنای گره زدن می‌باشد. خطوطی هستند که دو مرکز را به طور خصوصی به هم وصل می‌کنند) که جهت ارتباط بین مراکز خصوصی بدون واسطه قرار گرفتن C.O است.

ترانک متصل کننده دو C.O به یکدیگر که از لحاظ سخت‌افزاری با Tie Trunk تفاوتی نمی‌کنند. در این حالت از دیدگاه PABX مرکز تلفن محلی، یک مرکز تلفن شهری C.O (Central Office) است. PABX بر حسب نیاز می‌تواند یک یا چند ترانک متصل شونده به مرکز تلفن شهری را به خود اختصاص دهد.

جهت دریافت فایل بررسی مکانیزم‌های سویچینگ در سیستم‌های مخابرات لطفا آن را خریداری نمایید


بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه

بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس الف ‌ تعریف دادهData هرگونه اطلاعات لازم و کاربردی درباره یک موجودیت را یک داده می‌گویند ب‌ تعریف Fild به هر ستون یک جدول که در بر گیرنده کلیه اطلاعات مربوط به آن ستون می‌باشد و بخشی از یک موجودیت را تشکیل میدهد فیلد گفته می‌شود ت‌ تعریف Rcord
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 1110 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه

بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس

الف ‌- تعریف دادهData :
هرگونه اطلاعات لازم و کاربردی درباره یک موجودیت را یک داده می‌گویند.
ب‌- تعریف Fild :
به هر ستون یک جدول که در بر گیرنده کلیه اطلاعات مربوط به آن ستون می‌باشد و بخشی از یک موجودیت را تشکیل میدهد فیلد گفته می‌شود.
ت‌- تعریف Rcord :
به هر سطر یک جدول که اطلاعات مربوط به یک موجودیت را نشان می‌دهد ، رکورد گویند.
ث‌- تعریف پایگاه داده‌ای ارتباطی:
پایگاه داده‌های ارتباطی، مجموعه‌ای از جدول‌های داده است که یک فیلد مشترک در هر یک از جدولهای موجود دارد و از طریق آن می‌توان داده‌ها را بهم ربط داد.به این مدل از پایگاه داده‌ها ، پایگاه داده‌های ارتباطی RelationShip می‌گویند.


به دو صورت زیر می‌توان یک پایگاه داده رابطه‌ای ایجاد نمود:
Database :
1. Blank database
2. Database Wizard

Blank DataBase

در صورت انتخاب Blankکلیه اشیائ اکسس شامل Table ,……… قابل طراحی توسط کاربر می‌باشد. برای ایجاد پایگاه داده ابتدا باید نام ومسیر Data Base را تعیین نمود.
گزینه‌های زیر در اجزا Table, Query,Form مشترک میباشد

1. Open(نمای ورود داده) 2. Design(نمای طراحی) 3. New(ایجاد شئ جدید)
Macros ,modules دارای گزینه‌های زیر می‌باشند:
1. Run(اجرا) 2. Design 3. New

Report شامل:
1. Preview(پیش نمایش)
2. Design
3. New

جهت دریافت فایل بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه لطفا آن را خریداری نمایید