رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

دات نت

وب یکی از مهمترین و در عین حال جوانترین سرویس اینترنت است، که در مدت زمانی کوتاه توانسته است در کانون توجه تمامی استفاده کنندگان اینترنت قرار بگیرد و منشاء تحولات عمده‌ای در حیات بشریت باشد
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 118
دات نت

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

دات نت

مقدمه:

وب یکی از مهمترین و در عین حال جوانترین سرویس اینترنت است، که در مدت زمانی کوتاه توانسته است در کانون توجه تمامی استفاده کنندگان اینترنت قرار بگیرد و منشاء تحولات عمده‌ای در حیات بشریت باشد. در گذشته از وب صرفاً به منظور عرضه اطلاعات استفاده می‌گردید و کاربران از آن به عنوان کتابخانه‌ الکترونیکی بزرگ در جهت یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می‌کردند. نرم افزار و دنیای برنامه نویسی یکی از عرصه‌هایی است که بدون شک بیشترین تأثیر را از اینترنت پذیرا بوده است. شرکت‌های عظیم نرم افزاری با لحاظ نمودن جایگاه برجسته اینترنت، اقدام به ارائه تکنولوژی‌ها و معماری‌های متفاوتی در جهت طراحی و پیاده سازی برنامه‌های کامپیوتری با بهره‌گیر از اینترنت نموده‌اند. یکی از تکنولوژی‌های طراحی شده در این زمینه تکنولوژی ASP.NET می‌باشد. در این پروژه سعی شده است که شناختی کافی در زمینه ASP.NET (.NET ، ASP و ASP.NET‌ و ... ) بدست آمده باشد.


1- آشنایی با دات نت (.NET)

چرا به دات نت احتیاج داریم؟

«آشنایی با دات نت و بررسی مشکلاتی که حل آنها سبب تولد دات نت گردید».

به طور معمول نسل‌های جدید زبان های برنامه نویسی به این دلیل متولد می شوند که زبانهای قدیمی تر دارای امکانات محدود بودند و یا قدرت استفاده از تکنولوژی‌های فعلی را به صورت مطلوب و ساده ندارند. مهمترین نیازی که به عنوان آخرین تکنولوژی وجود دارد، برنامه نویسی در محیط اینترنت است. اینترنت در مدت تقریبا 8 سال جای خود را به عنوان یکی از مهمترین وسایل ارتباطی برای کارهای روزمره و تجارت باز کرده است. سیستمهای برنامه نویسی قدیمی تر امکان برنامه نویسی برای اینترنت را فراهم کرده بودند اما هر کدام دارای اشکالات بزرگی هستند، برای مثال تکنولوژی Com اولین بار در ویندوز به کار گرفته شد. در سال 1970 نیز سیستم‌هایی برای Unix نوشته شده بودند، جاوا نیز در اصل برای ابزارهای الکترونیکی بود و نه برای اینترنت.

سپس برای اولین بار یک سیستم جامع برای برنامه نویسی تحت اینترنت ایجاد شد. این سیستم‌که .NET، نام داشت، از مراحل سطح پایین که به زبان ماشین می‌باشد تا بالاترین سطح که برنامه نویسی ویژوال آن می باشد، برای استفاده در اینترنت طراحی شده است البته NET فقط برای اینترنت نیست و با استفاده از آن می توان برنامه های کامل تحت Client نیز ایجاد کرد، اما بزرگترین مزیت آن در برابر سیستم‌های دیگر امکانات اینترنت آن است. برای این که از مزایای استفاده از NET را بهتر متوجه بشویم بهتر است در ابتدا معایب سیستم های پیشین را ذکر کنیم.

شرکت مایکروسافت تا قبل از سال 1995 به برنامه نویسی در محیط های Client و server پرداخت، اما از ان سال به بعد توجه بیشتری به مساله برنامه نویسی در اینترنت کرد.

مایکروسافت com و +com را ایجاد کرد و آن ها را در ویژوال استودیوی 6 به کار گرفت. در سال 1999 حدود 50 درصد از بزرگترین سایتهای تجارت الکترونیکی از محصولات مایکروسافت استفاده می کردند. اما هنوز هم مشکلاتی زیادی در سیستم‌های مایکروسافت وجود داشت که یکی از آنها دشواری نوشتن برنامه در اینترنت با محصولات مایکروسافت بود. شرکت مایکروسافت برای راحتی کار برنامه نویس‌ها ASP یا Active server page را ایجاد کرد. با این که این قدم بزرگ بود و کارها را بسیار ساده کرد ولی هنوز از برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی نمی کرد. همچنین در ویژوال استودیوی 6 قسمتی برای Internet Application ایجاد شده بود و در آن امکان ساختن web class وجود داشت ولی هیچ وقت به عنوان یک ابزار کارآمد برای برنامه نویسی وب در نظر گرفته نشد.

مدل برنامه نویسی DNA

مایکروسافت یک مدل برنامه نویسی به نام Distributed internet Application دارد که برپایه برنامه نویسی n-tier و com بنا نهاده شده است. مدل DNA از سه بخش اساسی تشکیل شده است:

1-بخش اول به نام Presentation tire معروف است. در این بخش رابط تصویری کاربر وجود دارد و خود نیز به دو نوع Internet Browser و will 32 GUI تقسیم می‌شود که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند. در مدلی که از win 32 GUI یا همان نرم افزارهای معمولی استفاده می‌شود دو مشکل بزرگ وجود داشت: دشواری بروز رسانی نرم افزار و دیگری DllHell که در ادامه توضیح داده خواهد شد. در نوع دوم مشکلاتی از این قبیل نبود. امکانات برنامه نویسی کافی در محیط مرورگر، نبود رابط قوی کاربر، نبودن مرورگرهای یکسان و … وجود دارد. همچنین همیشه یک اتصال به اینترنت یا اینترانت لازم است. در این نوع از برنامه نویسی می توان از Java Appletها یا Activex استفاده کرد ولی مرورگر باید امکان استفاده از آن را داشته باشد، مخصوصا هنگام استفاده از Activex که باید فقط از IE استفاده کرد.

2-بخش دوم که Middle tier نام دارد، مکانی است که اطلاعات و قوانین تجاری در آن وجود دارد، منظور از قوانین، متدها و اجزائی هستند که اعمال کاربران را کنترل می کنند. مهمترین و آسان ترین زبان برای نوشتن این اجزا از DNA ویژوال بیسیک است. برنامه نویسی که بخواهد در این رده برنامه بنویسد باید آشنایی کاملی با com و پروتکل های رایج داشته، همچنین باید مهارت کافی در استفاده از ADO و ADSL داشته باشد.

مشخص که یک اشتباه در این لایه باعث بروز خطا و نقص در کل سیستم می‌شود.

3-بخش سوم یا Data tier مکانی است که اطلاعات سازمان در آن ذخیره می‌شود معمولا در این قسمت از بانکهای اطلاعاتی پیشرفته رابطه‌ای مانند SQL server و Oracle استفاده می کنند.

جهت دریافت فایل دات نتلطفا آن را خریداری نمایید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.