رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

رپو فایل

مرجع دانلود و خرید فایل

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 124 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 158
پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

مقدمه :

مطالعات نشان داده است که بشر اصولاً بکارگیری روشهای خلاق را در یادگیری ترجیح می دد و روشهایی نظیر کاوش ، لمس کردن و پرسش و آزمایش و دنبال مجهول رفتن و نظریه دادن ، معلمین برخلاف متعلمین اغلب طرفدار دیکته کردن دانش و اطلاعات هستند ، تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مطالب درسی ، اگر نگوییم همه ی آنها با روشهای خلاق بسیار با صرفه تر و موث تر است روشهای دیکته کردن آموخته می شوند علاوه بر آن بسیاری از افراد واکنشی بسیار قوی نسبت به یادگیری خلاق از خود نشان می دهیم ، آنها روشهایی که این امکان و اجازه را می دهد و از آنها می خواهد که خود دنبال مجهول و کشف پاسخ بروند ، میزان یادگیری بسیار بالا و در روشهایی که اطلاعات به آنها دیکته می شود ، سرعت و میزان یادگیری بسیار پایینی داشته اند. یادگیری از طریق بکارگیری استعدادهای خلاق ، عموماً به شکل های درک مسأله ، یا نواقص ، حدس زدن و ساختن فرضیه درباره راه حل آن، آزمایش کردن این حدسیات ، تجدید نظر و اصلاح حدسیات و استخراج نتایج آزمایش بروز می کند . در این فرایند یکی از غرایض قوی بشری نقش مهمی بر عهده می گیرد و آن تنشی است که بشر در مقابل یک مجهول یا غیر حقیقت احساس می کند . او سعی دارد به صورتی خود را از این تنش آزاد سازد و این انگیزه او را وادار به پرسیدن و حدس زدن و پی گیری مطلب می نماید حتی پس از حدس زدن ، تردید درباره صحت حدس هنوز باعث نارضایتی است . در دنیای پیچیده کنونی که شاهد رقابت های بسیار فشرده جوامع گوناگون برای دستیابی به جدیدترین فناوری و منابع قدرت هستیم افراد تیزهوش و دارای هوش هیجانی که خلاق هستند و صاحبان اندیشه نو و تفکر واگرا به مثابه گرانبهاترین سرمایه ها از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار است و در چنین عصری باید برای اداره سازمان های گوناگون اجتماعی – فرهنگی و اقتصادی و آموزش و به نوآوری و نوجویی و نظرخواهی و بهره گیری از دستاوردهای اخلاقی ، علمی و فنی بشر همت گذاشت . امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد ، هر قدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر می شود نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده نیز بیشتر و شدیدتر می گردد به همین دلیل در شرایط کنونی ، مسأله خلاقیت از مهمترین مسائل در قلمرو روانشناسی آموزشگاهی است و همین طور رابطه نزدیکی با هوش به خصوص هوش هیجانی دارد . با توجه به این امر باید مدیرانی مبتکر و خلاق را برای رده های متفاوت مدیریت برگزید ، مدیران توانمندی که قادر باشند با اتخاذ تدابیر و شیوه های بایسته به ویژه در دستگاه آوزش و پرورش و مراکز دانشگاهی زمینه را برای تجلی بروز استعدادها و خلاقیت دانشجویان فراهم آورد . اگر با استناد به نظر ژان کیا ژه هدف اصلی آموزش در مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش را آفرینش و به ویژه آفرینش انسان های توانا به انجام دادن کارهای نو و انسان های خلاق و نوآفرین و کاشف بدانیم .

شرایط خلاقیت

منشأ تولید خلاقیت چیست ؟ آیا می توان خلاقیت را به توانایی ویژه ای از صفات شخصیتی نسبت داد ؟ یا اجزای دیگری هستند که در این فرایند نقش بازی می کنند ؟ تحقیقات نشان داده است که عوامل اجتماعی و محیطی نقش های عمده ای در عملکرد خلاقاه ایفا می کنند . ارتباط قوی و مثبتی بین حالت انگیزشی شخص – جهت گیری انگیزشی – و خلاقیت وجود دارد . تا حد زیادی این محیط اجتماعی است یا لااقل برخی از جنبه های محیط است که این جهت گیری را تعیین می کند در همین ارتباط ما از اصل انگیزش درونی خلاقیت سخن خواهیم گفت . مطابق با این اصل مردم زمانی خلاق می شوند که از طریق علاقه ، لذت ، رضایت و چالش در انجام کار احساس برانگیختگی کنند نه به وسیله فشارهای و اجبارهای بیرونی .

انگیزش درونی چیست ؟

درانگیزش درونی تعاریف زیادی عنوان شده است . اخیراً برخی از روان شناسان اجتماعی ( لپر گرین ، نیس بت 1973 ) انگیزش درونی را از جنبه شناختی تعریف کرده اند آنها عقیده دارند : اگر افراد درک کنند که به واسطه علاقه خود در فعالیتهایشان مشغول هستند . بطور بیرونی انگیخته می شوند . مطابق با این نظریه کروگلانسکی ( 1975 ) آن را به دو طبقه درونزاد و برونزاد تقسیم کرد . وقتی صحبت از درونزاد می شود منظور این است که هدف از انجام کاری را در درون آن قرار دارد و در نوع برونزاد فعالیت به عنوان ابزاری در نظر گرفته می شود که منتهی به هدفی به هدف بیرونی می شود .

تأثیرات اجتماعی و محیطی

مطالعاتی در مورد تأثیر محدودیت یا انگیزش اجتماعی _ محیطی انجام گرفته است . در این مطالعات از گروههای آزمایشی و کنترل استفاده شده است . گروههای آزمایشی در شرایطی با پاداش ، پسخوراند یا محدودیت کار می کردند . اما گروههای کنترل هیچ کدام از این شرایط را نداشتند . هیچ کدام از گروهها از آزمایش با خبر نبودند . محققان بدین طریق تأثیر انواع محدودیت ها را نشان داده اند. در آزمایش به عمل آمده ، جایزه نقدی سبب بیشترین توجه شد ( تجربه انجام یک کار برای دریافت پول ، انگیزش درونی آزمودنی را بطور معنی داری کاهش می دهد ) ، مع هذا پرداخت پول نقد تنها پاداشی نیست که چنین اثر کاهشی دارد . علاوه بر پرداخت جایزه نقدی ، محدودیت بیرونی نیز کاهش انگیزه درونی دارند . لپر و گرین تأثیر نظارت و مراقبت را بر علاقه درونی کودکان مورد بررسی قرار دادند . نتیجه به دست آمده حاکی از تأثیرات کاهنده نظارت برانگیزش درونی آنها در حین انجام تکالیف بود . با توجه به این مسأله سئوالی که مطرح می شود این است که آیا چنین عواملی می تواند خلاقیت آزمودنیها را نیز تحت تأثیر قرار دهند ؟

تأثیر محدودیتها بر جنبه های مرتبط با خلاقیت در عملکرد

در تحقیقی که به وسیله لپرو دیگران برای بررسی تأثیر جایزه بر خلاقیت کودکان انجام گرفت معلوم شد که کودکانی که در ابتدا از روی علاقه و انگیزش درونی کار خود را بخوبی انجام می دادند بعد از این که یاد گرفتند کار خود را به ازای دریافت پاداش انجام دهند ، از میزان انگیزش آنها کاسته شد . این کودکان وقت کمتری برای کار اختصاص می دادند و علاقه آنها همچنان کاهش می یافت ، بعلاوه کیفیت کارایی افراد نیز در مقایسه با آنهایی که منتظر دریافت پاداش نبودند ، پایین تر بود .

فهرست

مطالب صفحه

فصل اول : کلیات 1

مقدمه 2

بیان مساله 4

سوال مسئله 5

اهمیت و ضرورت تحقیق 6

زمینه تحقیق 7

فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق 9

مرور سوابق نظری و پیشینه مورد مطالعه 10

ادبیات و پیشینه تحقیق 12

اجزاء خلاقیت 20

هوش و خلاقیت 21

خلاقیت و پیشرفت تحصیلی 23

خلاقیت و جنسیت 28

رشد خلاقیت 30

نقش معلم در پرورش خلاقیت 31

خلاقیت چیست 34

شرایط خلاقیت 37

انگیزش درونی چیست 39

تاثیرات اجتماعی و محیطی 40

تاثیر محدودیتها بر جنبه های مرتبط با خلاقیت در عملکرد 41

ده گام به سوی تقویت خلاقیت 42

روش آموزش خلاقیت 45

طبقه بندی مسائل 46

آموزش مهارتهای حل مساله 47

فهرست

مطالب صفحه

اهمیت دادن به دستاوردهای خلاقانه طلادگیرنده 48

بگذارید کودکان تجربه کنند 49

کشف استعدادهای ویژه هر دانش آموز 50

جو کلاسی و خلاقیت 52

روش های آموزش خلاقیت به دانش آموزان 54

اسباب بازیهای مناسب برای کودکان 59

استفاده از مواد رنگی 60

توصیف عوامل مانع خلاقیت 61

کمرویی مانع ایده هاست 62

ضرورت توجه به خلاقیت درکودکان و نوجوانان 63

ویژگی های افراد خلاق 64

رشد خلاقیت در بچه ها 65

عوامل سرکوب خلاقیت 67

ما و خلاقیت 68

نقش معلم 70

وظیفه ی اولیا 73

امکانات ما برای ایجاد خلاقیت 76

نتیجه گیری 81

پشنهادها 82

بها دادن به هنر های کودکان جهت پرورش خلاقیت 97

هوش هیجانی را بشناسیم 98

چگونه می توان در هوش هیجانی پیشرفت کرد 102

مولفه های هوش هیجانی 105

سنجشی برای هوش هیجانی 108

فهرست

مطالب صفحه

هوش هیجانی EI 109

هوش هیجانی خود را بیازمایید 111

اهمیت اندازه گیری هوش هیجانی 113

تعریف و پیشینه هوش هیجانی 114

پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی 116

فصل سوم : روش تحقیق 124

جامعه مورد مطالعه 125

ابزار اندازه گیری تحقیق 126

معرفی آزمون خلاقیت تورستون (CREE) 129

اعتبار آزمون 131

روش آماری مربوط به فرضیه ها 132

روش تحقیق 133

فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها 134

مقدمه 135

جدول 1-4 نمرات خام آزمودنی ها از آزمون خلاقیت 136

جدول 2-4 نتایج بدست آمده فرضیه اول 138

جدول 3-4 نمرات خام پسران و دختران 139

جدول 4-4 نتایج بدست آمده فرضیه دوم 141

جدول 5-4 نتایج بدست آمده فرضیه سوم 142

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 143

بحث و نتیجه گیری 144

پیشنهادات 147

محدودیت ها 148

منابع و ماخذ 149

ضمائم 150


پایان نامه و مقاله امنیت در رایانش ابری



چکیده:

مفاهیم اساسی رایانش ابری[1] ابتدا در سال 1960 میلادی توسط "جان مک کارتی[2]"از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شد اما در آن زمان استقبال چندانی از آن نشد.در نگاه اول محاسبات ابری اندکی عجیب به نظر می رسد اما در وافعیت اینگونه نیست شما هر روز از این سیستم استفاده می کنید اگر از برنامه هایی مانند Gmail  یا Hotmail استفاده می کنید بدانید که سوار بر ابر هستید. باید باور کرد که رایانش ابر تحولات بسیار بزرگی را در عرصه های مختلف به وجود آورده است.خیلی ها بر این باورند که پایگاه داده های ابر بسیاری از هزینه های هنگفت نگه داری اطلاعات را در سازمان ها حتی سازمان های کوچک کم کرده است.. فناوری محاسبات ابری می تواند در یک طیف گسترده ای از معماری،


[1] Cloud computing

[2] John MccCarthy

...

ﻋﻼوه ﺑﺮ اﻣﻨﯿﺖ دادهﻫﺎ، ﻣﯿﺰان در دﺳﺘﺮس ﺑﻮدن و ﮐﺎراﯾﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی ﮐﻪ روی اﺑﺮ ﻣﯿﺰﺑﺎﻧﯽ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﺑﺮای ﮐﺎرﺑﺮان از اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺎﻻﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ

4-2-3 آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮی در ﺑﺮاﺑﺮ رﮐﻮد اﻗﺘﺼﺎدی

ﻣﺪل ﺧﺪﻣﺎت راﯾﺎﻧﻪای، در ﻣﻘﺎﺑﻞ رﮐﻮد اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﺴﯿﺎر آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ اﺳﺖ. ﻫﻤﺎن ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺷـﺮﮐﺖﻫـﺎ در ﻃﯽ ﯾﮏ رﮐﻮد ﻣﺤﺘﺎﻃﺎﻧﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎی ﺻﺮف ﺷﺪه ﺑﺮای ﺧﺪﻣﺎت راﯾﺎﻧﻪای را ﻧﯿﺰ ﮐـﺎﻫﺶ ﻣﯽدﻫﻨﺪ.

 

4-2-4 ﺷﮑﻞ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎ

 

ﻣﺘﺨﺼﺼﯿﻦ ﻧﺮم اﻓﺰار در راه اﯾﺠﺎد ﻧﺮم اﻓﺰاری ﮐﻪ ﻣﯿﻠﯿﻮنﻫﺎ ﮐﺎرﺑﺮ ﺑﻪ ﺟﺎی اﺟﺮای آن ﺑﺮ روی ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﻫﺎی ﺷﺨﺼﯽ ﺧﻮد، ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ از آن ﻣﺎﻧﻨﺪ ﯾﮏ ﺳﺮوﯾﺲ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪد ﺟﺪﯾﺪی ﻣﻮاﺟﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ.

 

4-2-5 ﭘﺬﯾﺮش

 


دانلود - 9500 تومان

گزارش کارآموزی بررسی مسائل بهداشت حرفه ای در کارخانه داروپخش و راهکارهای آن (ارگونومی)

مقدمه:
انسان از آغاز آفرینش به منظور استمرار حیات، به کار و کوشش مجبور بوده و در این راه سختی های بسیاری را متحمل شده است. امروزه به علت رشد روز افزون جمعیت و مصرف بیش از اندازه و بر پایی صنایع بزرگ، استفاده از انواع ماشین آلات، تجهیزات ، فرایندها و مواد شیمیایی و … امری گریزناپذیر شده است.
صنعتی شدن و تولید فزاینده مخاطراتی گوناگون را برای نیروی کار به ارمغان آورده و موجب شود نیروی کار در معرض عوامل زیان آور بسیار قرار گیرد، عواملی که جزء جدایی ناپذیر صنعت و تولید به شمار می آیند و همواره تندرستی نیروی کار را تهدید می کنند. از این رو حفاظت از تندرستی نیروی کار و بهسازی محیط کار از اهمیت شایان توجه برخوردار است.
این گزارش جهت بررسی مسائل بهداشت حرفه ای در کارخانه داروپخش طی یک دوره کارآموزی تهیه شده و سعی شده در آن پس از بررسی ها و ارزیابی ها و اندازه گیریهای انجام شده و ارائه اطلاعات لازم در زمینه مسائل مختلف و عوامل زیان آور کار پیشنهادات مفید و موثری جهت بهتر سازی محیط کار ارائه شود.
امید روزیکه نیروی کار در تمام صنایع ایران از سلامت و ایمنی کامل برخوردار شود.


واژه ارگونومی، آمیزه‌ای از دو واژه ارگو ( به معنای کار) و نوموس ( به معنای قانون) است. این واژه ، نخستین بار در سال 1857 از سوی فردی بنام و وجسیچ جاستر زبوسکی، در یک روزنامه لهستانی به کار برده شد(کارووسکی 1991)
در آمریکا، مهندسی عوامل انسانی، مترادف واژه ارگونومی دانسته شده است. ارگونومی در اروپا، ریشه در فیزیولوژی کار، بیومکانیک و طراحی ایستگاه کار دارد.

دانلود فایل آموزشی اجرای کناف در 6 مرحله با یادگیری 100% تضمینی

قابل توجه دوستانی که علاقمند به یادگیری و اجرای صحیح و اصولی نصب سقف کاذب هستند میتوانند این 6 فایل آموزشی را بصورت یکجا و بدون هیچ مشکلی دانلود کنند . ضمنا دانلود تمام فایل ها  بصورت فیلم میباشد و بعد از خرید  با لینک مستقیم بوده وبدون نیاز به پسورد به راحتی قابل دانلود میباشد .

دانلود ترجمه مقاله سیستمهای ترکیبی Soft Computing

چکیده ترجمه:
Soft Computing یک روش محاسباتی است که شامل منطق فازی،محاسبات عصبی ، محاسبات تکمیلی و محاسبات احتمالی می باشد.بعد از یک نگاه اجمالی به اجزای  Soft Computing ،برخی از مهمترین ترکیبات آنرا مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار میدهیم.ما بر روی توسعه کنترل کننده های الگوریتمی هوشمند،همانند استفاده از منطق فازی برای کنترل پارامترهای محاسبات تکمیلی تاکید میکنیم و در مورد کاربرد الگوریتمهای تکمیلی برای تنظیم کنترل کننده های فازی صحبت خواهیم کرد.ما بر روی سه کاربرد از  Soft Computing در جهان واقعی تاکید میکنیم که همگی توسط سیستمهای ترکیبی ایجاد شده اند.
١- نگاه کلی به Soft Computing
Soft Computing (SC) واژه ای است که در ابتدا توسط زاده برای مشخص کردن سیستمهایی که " از خطای بی دقتی، مبهم بودن و کمی درست بودن ،برای کنترل درست،کم هزینه و سازگارتر با جهان واقعی استفاده میکنند."
بطور معمول SC شامل چهار تکنیک می باشد:دوتای اول آن ،سیستمهای استدلال آماری(PR) و منطق فازی(FL) ،بر پایه استدلال بر اساس دانش است . دو تای دیگر،محاسبه عصبی (NC) و محاسبه تکمیلی(EC) ،بر پایه روشهای تحقیق و بهینه سازی بر اساس داده می باشند. با توجه به اینکه ما به یک توافق در مورد چارچوب SC یا ماهیت این پیوستگی دست پیدا نکرده ایم، غیره منتظره بودن این روش جدید انکارناپذیر است. این مقاله نمونه ساده شده ای از این سرفصلهای بسیار گسترده می باشد که می توانید آنها را در پی نوشت ۵ پیدا کنید.
٢- اجزا و رده بندی SC
١-٢ محاسبه فازی
اصلاح اشتباه و ابهام را می توان در کارهای گذشته کلیین و لوکازوئیچ ،منطق دانان چند فازی که در اوایل دهه ١٩٣٠ استفاده از سیستمهای منطقی سه ارزشی(که بعداً بوسیله منطق با ارزش بینهایت دنبال شد) را برای نشان دادن نامعینی ، مجهول بودن یا سایر ارزشهای احتمالی بین ارزشهای واقعی بین ارزشهای درست و غلط جبر بول کلاسیک را پیشنهاد کردند،دنبال نمود.در سال ١٩٣٧ ،اندیشمند ماکس بلک پیشنهاد کرد که از یک پروفایل همبستگی برای نشان دادن مفاهیم مبهم استفاده شود.

دانلود گزارش کار آموزی در شهرداری-رشته کامپیوتر

بخشی از گزارش:
همانگونه که می دانیم کارآموزی نقطه شروعی است برای آماده شدن جهت ورود به بازار˛کار و استفاده بهینه از این فرصت مناسب برای کلیه دانشجویان علاقمند به اشتغال در جامعه بسیار سودمند ومفید می باشد.
امروزه با پیشرفت و توسعه علوم کامپیوتر در کلیه زمینه‌ها , این رشته به عنوان جزء لاینفکی از کلیه علوم در آمده و کاربرد آن هر روز در جامعه بیشتر احساس می گردد.استفاده و بکار گیری کامپیوتر در تمامی علوم و رشته‌ها همه گویای نقش واقعی این پدیده می باشد.
گزارش در دست، حاصل یک ماه و نیم کارآموزی در شهرداری که حاوی مطالب مورد آموزش و استفاده در این اداره می باشد، ارائه شده است.
مقدمه
از سالیان پیش بشر در رفع نیازهای خود از راههای گوناگون وبه واسطه این راهها توانسته است نیازهای خود را بر طرف نماید.
این نیازها شامل غذا پوشاک ˛آموزش ˛بهاشت فردی واجتماعی˛ مسکن ˛وسایل نقلیه و غیره بوده است که در طول سالیان متمادی جهت رفع این مسایل کوشش نموده است .لذا با گسترش جوامع وتوسعه شهرها رفع این مسایل نیازمند همکاری اجتماعی در سطح کلان می باشد.
با تاسیس حکومتها ودولتها وگسترش فرهنگها وتوسعه شهر نشین بر طرف نمودن این نیازها مستلزم عزم دولتمردان در این خصوص جهت هدایت منابع به سمت صحیح واستفاده بهینه ازاین منابع بوده است .
لذا نیاز به سازمانی که نسبت به برطرف نمودن نیازهای بهداشتی ˛عمرانی وخدماتی شهر در زمینه های گوناگون بیش از بیش احساس گردید وبلدیه ها یا همین شهرداریهای کنونی تشکیل گردید البته پس از گذشت سالها وتوسعه شهرها نیازها وخدمات شهری نیز گسترده تر گردید. 
وظایف شهرداری
شهرداری ها سازمان هایی هستندنیمه دولتی وخدماتی که در جهت رفع مسایل ومشکلات شهری توسط وزارت کشور جهت هر شهر با توجه به قوانین تاسیس شهرداریها معرفی شده است.
شهرداریها ی کشور با توجه به پراکندگی جمعت و وسعت شهرها به ١٣درجه تقسیم بندی گردیده اند.
شهرداری درجه ١ شامل شهرهای با جمعیت زیر ۵٠٠٠نفر میباشد البته این نکته نیز قابل شرح است که وجود منابع در امدی متعدد نیز در تعیین درجه شهرداریها ملاک می باشد٢-از جمعیت ۵-١٠٠٠٠نفر شهرداری درجه ٢وبه ترتیب هر١٠٠٠٠تا١۵٠٠٠ فرد یک درجه به شهرداریها اضافه میگردد.
که البته تعیین درجه شهرداریها علاوه بر وسعت شهرها به میزان برقراری درآمدهای مستمر از محل اخذ شامل کارخانجات ˛بنادر˛مراکز تجاری وغیره تقسیم میشود .